تعامل و گفتگوی انتقادی با غرب سرانجامی جز زیاده خواهی آنها ندارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تصویب قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا گفت: این مهم باید بیشتر از همیشه مد نظر قرار گیرد که شرایط امروز با گذشته بسیار متفاوت است از این رو تصویب این قطعنامه این نکته را گوش‌زد می‌کند که تعامل و گفتگوی انتقادی با غرب سرانجامی جز زیاده خواهی آنها ندارد.

“محمدرضا مانی‌فر” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا، گفت:  این قطعنامه از سوی پارلمان اروپا به عنوان راهبرد تعامل این اتحادیه با جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید و نشان می‌دهد که غرب هنوز در حال و هوایی است که ایران را نه تنها به عنوان یک قدرت قبول ندارد بلکه آن را همچون سایر کشورهای خاورمیانه می‌پندارند.

وی ادامه داد: این مهم باید بیشتر از همیشه مد نظر قرار گیرد که شرایط امروز با گذشته بسیار متفاوت است از این رو تصویب این قطعنامه این نکته را گوش‌زد می‌کند که تعامل و گفتگوی انتقادی با غرب سرانجامی جز زیاده خواهی آنها ندارد.

مانی‌فر تصریح کرد: گروه‌های تندرو در مصدر امور غرب هستند و شاید امتیازهای ظاهری برای ایران قائل شوند اما در نهایت در خط تقابل با کشورمان حرکت می‌کند از این رو باید تطبیقی مناسب و پاسخی شایسته اتخاذ کرد تا بتوانیم به الگوی مناسب در تقابل با اتحادیه اروپا دست پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از وادادگی محض و ستیزگی مطلق باید برمبنای بهره‌گیری از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها حرکت کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.