تعدادی از دانشجویان دانشگاه های گرجستان به ایران اعزام شدند

باکو – به منظور شرکت در دوره های آموزشی دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی، ۱۴ نفر از دانشجویان منتخب رشته ایرانشناسی از دانشگاههای دولتی تفلیس، ایلیا و کوتایسی گرجستان ، روز شنبه به ایران اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، دانشجویان ایرانشناس دانشگاه های گرجستان پیش از اعزام به ایران با حضور در سفارت کشورمان در تفلیس با ‘ مجید صابر’ سفیر جمهوری اسلامی ایران و ‘ احسان خزاعی ‘رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر استفاده بهینه دانشجویان گرجی از دوره های آموزشی زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد و گفت: در طول برگزاری این دوره های آموزشی در ایران ، دانشجویان گرجی با مطالبی جدیدی در خصوص ایران معاصر و فرهنگ و ادب ایرانی آشنا می شوند.

‘ مجید صابر ‘ اظهارداشت: با توجه به اینکه اعزام دانشجویان گرجی به ایران با ماه مبارک رمضان همزمان شده است ، لذا آنها با آداب و رسوم ایرانیان در این ماه مبارک نیز آشنا خواهند شد.

سفیر کشورمان ضمن تاکید بر ثبت خاطرات، انجام تحقیقات و همچنین تهیه تصاویر مناسب از این دوره های آموزشی، خواستار توجه جدی دانشجویان به بعد علمی این سفر و دوره های آموزشی زبان و ادبیات فارسی در ایران شد.

‘ احسان خزاعی ‘ رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار ویژگی های دوره های آموزشی دانش افزایی را برای دانشجویان برشمرد و نحوه حضور ایرانشناسان جوان گرجی را در این دوره های آموزشی در ایران تشریح کرد.

وی، هدف اصلی از برگزاری این دوره های آموزشی را تقویت مهارت های گفتاری، شنیداری و نوشتاری در حوزه زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد و گفت: در این دوره های آموزشی دانشجویان اعزامی با دستاورهای علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اشنا می شوند.

یادآور می شود: هفتاد و نهمین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور ۱۳۴ دانشجوی رشته ایرانشناسی از ۲۳ کشور جهان از سوی مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه بین المللی قزوین از تاریخ ۲۲ مردادماه جاری به مدت یکماه برگزار می شود و دانشجویان اعزامی در این مدت از مراکز فرهنگی و تاریخی شهرهای تهران و اصفهان بازدید می کنند.

دانشجویان دانشگاه های گرجستان

 

ایران

 

اعزام


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.