تعداد روزهایی که تهران هوای پاک داشت

۰۷م اسفند ،

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تهران از ابتدای سال تا ۵ اسفند، در مجموع ۳ روز پاک،‌ ۲۰۳روز سالم، ۱۳۴ روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رسول علی اشرفی پور  گفت: اقدامات مناسبی از سوی دستگاه‌های اجرایی در خصوص کاهش آلودگی هوای شهر تهران انجام پذیرفته به طوریکه هم  اکنون وضعیت کیفی هوای تهران نسبت به سال قبل در شرایط مطلوب تری قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان داشت: نتایج ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشانگر بهبود وضعیت کیفی هوای تهران است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تهران از لحاظ گاز مونوکسیدکربن در سال ۹۱ تا به امروز ۳۱۶ روز پاک و ۲۵روز سالم،‌ از نظر گاز ازن ۲۹۶ روز پاک و ۴۵روز سالم و از نظر گاز دی اکسید نیتروژن ۱۳۱ روز پاک و ۲۱۰روز سالم را سپری کرده است.

علی اشرفی پور تصریح کرد: از نظر آلاینده دی اکسید گوگرد تهران ۳۴۱ روز پاک داشته و این امر بیانگر آن است که از لحاظ گازهای آلاینده حتی یک روز ناسالم در تهران وجود نداشته است.

وی گفت: از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون نیز تاکنون ۵۷روز پاک، ۲۷۴ روز سالم، ۹روز ناسالم و تنها یک روز بسیار ناسالم داشته ایم که مربوط به ورود ریزگردها از کشورهای همسایه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه کاهش چشمگیری در میزان روزهای آلاینده از نظر ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵میکرون داشته‌ایم، افزود: از نظر این پارامتر تاکنون ۳ روز پاک، ۲۰۳ روز سالم و ۱۳۵ روز ناسالم را در تهران پشت سر گذاشته ایم.

اشرفی پور ادامه داد:‌ وضعیت کیفی هوا به لحاظ کلی نشانگر این موضوع است که تهران از ابتدای سال تا ۵ اسفند ماه در مجموع ۳ روز پاک،‌ ۲۰۳روز سالم و ۱۳۴ روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم را سپری کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲ روز پاک،  ۱۳روز سالم و ۲۰۶ روز ناسالم و ۳روز بسیار ناسالم داشتیم وضعیت هوا بهبود چشمگیری داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.