تعداد سفرهای دریایی کشور طی هفته اخیر

۱فروردین ۱۳،

02-225.jpg

از ابتدای طرح سفرهای نوروزی تا پایان روز قبل، بیش از ۴۷۱ هزار نفر از راه دریا سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از شهریورماه سال قبل، سازمان بنادر و دریانوردی تدارکات لازم برای جابه‌جایی ۵٫۵ میلیون نفر از طریق حمل و نقل دریایی در ایام نوروز را فراهم کرده است.

در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای ایمنی بیشتر سفرهای دریایی در ایام نوروز، ترمینال‌ها و نیروهای تجسس و نجات، تقویت و آماده شده‌اند تا سفرهای امنی در این مدت داشته باشیم.

به این ترتیب از ۲۴ اسفند ماه تا یایان روز قبل – چهارشنبه – ۴۷۱ هزار و ۳۶۸ نفر سفر دریایی بین بنادر جنوبی کشور با جزایر خلیج فارس ثبت شده است.

این در حالیست که با وجود سواحل گسترده کشور در جنوب و شمال ایران، تنها ۱۰ مسیر دریایی بین بنادر جنوب و با جزایر خلیج فارس وجود دارد و در شمال کشور نیز چنین امکانی هنوز فراهم نشده است.

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل و نقل دریایی کشور از کلیه متقاضیان سفرهای دریایی درخواست کرده برای حفظ سلامت و ایمنی خود فقط از شناورهای تحت نظارت استفاده کرده و در طول مسیر به پیشنهاد‌های ایمنی مسئولان بنادر، فرماندهان شناورهای مسافری، تابلوهای راهنما، فیلم‌ها و تیزرهای ایمنی پخش شده در شناورها توجه کنند.

متقاضیان برای ترددهای ساحلی تفریحی (گشت دریایی) در مناطق شمال و جنوب کشور حتما از قایق‌ها و محل‌های تعیین شده و با اطمینان از نظارت سازمان‌های متولی و با رعایت ایمنی کامل اقدام کنند.

همچنین شماره تلفن ۱۵۵۰ برای موارد اضطرار دریایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.