تعداد قربانیان دو انفجار امروز دمشق افزایش یافت

سانا ضمن اعلام این خبر از طریق پیامک به مشترکان خود افزود که دو انفجار بامداد امروز خسارت فراوانی به ساختمان های دولتی و غیر دولتی وارد کرد.

بر اساس اعلام وزارت کشور سوریه، دو خودرو انتحاری امروز حاوی ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد منفجره بود و دو حفره بزرگ اولی به قطر سه و نیم متر و عمق پنج و نیم متر و دیگری به قطر هشت و نیم متر و عمق دو و نیم متر به وجود آورد.

وزارت کشور سوریه همچنین افزود که در این دو انفجار جمعا ۲۰۴ دستگاه خودرو به طور کامل و یا جزئی آسیب دیده اند که ۲۱ دستگاه از این تعداد به طور کامل در آتش سوخت.

از سوی دیگر مردم به صورت خودجوش در برابر مراکز اهدای خون تجمع کرده اند و با تهیه لیستی به انتظار اهدای خون نشستند اما مسئولان برخی مراکز پس از چند ساعت ضمن تشکر از آنها اعلام کردند که خون به اندازه کافی تامین شده و در صورت نیاز فراخوان خواهند کرد.

برخی از تحلیلگران با مقایسه این نوع انفجارهای انتحاری با انفجارهای انجام شده در عراق معتقدند که عاملان دو انفجار امروز نیروهای القاعده بودند.

دو انفجار بامداد امروز که در ساعت ۸ بامداد و هنگام خروج مردم برای محل کار و درس رخ داد، در حوالی یک مرکز اطلاعات ارتش رخ داد.

خاورم**۱۴۳۱**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۵۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.