تعداد وعده‌های غذایی را افزایش و حجم آن را کاهش دهید

تغذیه > توصیه‌ها و آداب  – 
فروزان صالحی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، با بیان این مطلب اظهار داشت: مصرف میان وعده در بین وعده‌های اصلی، موجب افزایش میزان متابولیسم، تعادل مثبت نیتروژن، کاهش احساس گرسنگی، ایجاد حالت پایدار و دسترسی بیشتر و بهتر به مواد مغذی می‌شود.

فروزان صالحی افزود: بیشتر افراد جامعه تصور می‌کنند اگر ۵ یا ۶ وعده غذا در روز مصرف کنند وزنشان بالا می‌رود در حالی‌ که زمانی که افراد فقط ۳ وعده و حتی گاهی در رژیم‌های نادرست ۲ وعده در روز غذا می‌خورند، فاصله زمانی حدود ۶ الی ۸ ساعت و گاهی بیشتر بدن بدون غذا است و در این فاصله قند خون افت می‌کند.

وی تصریح کرد: نقش والدین در ایجاد الگوهای غذایی سالم و تهیه میان وعده‌های مناسب برای مدرسه کودکان بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل کم حوصلگی، میان وعده‌هایی را برای کودکان آماده می‌کنند که نقشی در سلامت آنها ندارند بنابراین دادن آموزش‌های لازم به والدین نیز ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این کارشناس تغذیه ادامه داد: کاهش تبلیغات تلویزیونی در زمینه خوراکی‌های ناسالم، آشنایی با گروه‌های مختلف غذایی و تشویق کودکان به خوردن شیر ، لبنیات و سبزی در کاهش بیماری‌ها مؤثر است.

صالحی خاطرنشان کرد: هدف از تنقلات یا میان وعده‌های سالم آن است که دست کم دو گروه غذایی سالم مانند کربوهیدرات و پروتئین با هم مخلوط شوند و یک کاسه مخلوط میوه‌های تازه و یا خشک شده، یک مشت آجیل و خشکبار، دانه‌هایی مانند نخودچی و کشمش، ذرت بوداده و ساندویچ‌های خانگی نمونه‌هایی از میان وعده‌های سالم به حساب می‌آیند.

اخبار اخبار سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.