تعداد یک هزار و ۴۲۰ صیاد در استان فعالیت می کنند

مدیر کل شیلات گلستان:
تعداد یک هزار و ۴۲۰ صیاد در استان فعالیت می کنند

۰۹:۵۶ (پنج شنبه ۱۲ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

به گزارش روابط عمومی شیلات گلستان، “علی اکبر پاسندی” افزود: این صیاداندر قالب ۲۱ تعاونی صید پره در سه منطقه گمیشان، خواجه نفس و میانکاله مشغول فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به میزان صید در سال گذشته گفت: میزان صید صیادان مجاز در سال گذشته ۴۵۴ تن بوده که این میزان نسبت به سنوات قبل کاهش داشته است.
به گفته وی، سرانه صید صیادان استان ۳۲۰ کیلوگرم است که این میزان ناچیز بوده و نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای این قشر از جامعه باشد.
پاسندی مهمترین دلیل کاهش میزان صید در سال گذشته را تغییرات آب و هوایی عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته شدت سرما در زمستان و گرما در تابستان افزایش یافته و موجب کوچ ماهیان از  سواحل استان به استان‌های مجاور شده است.
وی صیادان غیرمجاز را از دیگر عوامل کاهش سرانه صید برشمرد و افزود:
تعداد صیادانی که بصورت غیرمجاز در استان فعالیت می‌کنند، زیاد است و با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان، آنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به ناکافی بودن قوانین در این زمینه گفت: جریمه صیادان غیرمجاز بسیار کم است و ناکافی بودن قوانین موجب شده آنان بعد از تحویل به مراجع قضایی و پرداخت اندک جریمه مجددا به فعالیت خود ادامه دهند.
مدیر کل شیلات گلستان گفت: برخورد با صیادان غیرمجاز نیاز به عزم ملی واراده همگانی دارد و در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مسئول هستند.
وی نبود شغل مناسب را از دلایل اصلی صید غیرمجاز دانست و گفت: با ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و احداث کارخانجات صنعتی می توان تا حدود زیادیجلوی صید غیرمجاز را گرفت.
وی بازسازی ذخایر دریای خزر را از دیگرفعالیت‌های انجام شده در راستای حمایت از صیادان برشمرد و افزود: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریا رهاسازی شده است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.