تعداد کودکان آلوده به ویروس HIV کمتر شده است

۰۲م آذر ،

سلامت > عمومی
بنا به آخرین گزارش سازمان ملل، ابتلا به بیماری ایدز و آلودگی به ویروس HIV در دنیا در بین کودکان کاهش چشمگیری داشته است.

«ما از مرحله شعارهای سیاسی به برنامه‌های اجرائی که در زمینه کنترل بیماری ایدز موثر می باشند رسیده‌ایم.» این را میشل سیدیبی، مدیر کل سازمان مبارزه با ایدز سازمان ملل می‌گوید.

برنامه‌های کنترلی برای مقابله با این بیماری سبب شده سال قبل ۳۳۰ هزار کودک به ایدز بیماری مبتلا شوند که ۲۴ درصد از سال ۲۰۰۹ کمتر است، با این حال سازمان مبارزه با ایدز سازمان ملل اخطار می‌دهد که اگر هدف کنترل این بیماری تا سال ۲۰۲۲ میلادی باشد، تلاش‌های بیشتری برای مبارزه با ایدز لازم است.

گفته می‌شود که ۳۴ میلیون نفر در دنیا آلوده به ویروس HIV می باشند که می‌تواند به بیماری ایدز تبدیل شود.
شمار مبتلایان تازه در بزرگسالان در چهار سال قبل تقریبا ثابت باقی مانده است یعنی حدود دو میلیون و پانصد هزار مورد تازه در سال گزارش می‌شود.

برنامه‌های عملی

بنا به گزارش سازمان مبارزه با ایدز سازمان ملل، اکنون مردم بسیاری که ویروس HIV دارند به داروهای موثر و نجات‌دهنده دسترسی دارند.
این داروها ویروس HIV را کنترل می‌کند اما طبق این گزارش هنوز هفت میلیون نفر به داروهای لازم دسترسی ندارند.

این ویروس در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از همه کشورهای دیگر شیوع بیشتری دارد اما گفته می‌شود که چندین کشور در این منطقه تلاش‌های چشمگیری در رابطه با کاهش موارد تازه انجام داده‌اند.

به گفته میشل سیدیبی، اتیوپی، مالاوی و بوتسوانا موفق شده‌اند درصد ابتلا به این بیماری را کاهش دهند و نشان داده‌اند که قادرند این بیماری را کنترل کنند. همچنین ۲۵ کشور توانسته‌اند بیش از ۵۰ درصد از موارد تازه را کاهش دهند اما بعضی از کشورها مانند روسیه از استراتژی درست استفاده نمی‌کنند و این بیماری در آنجا در حال رشد است.

گزارش تازه همچنین نشان می‌دهد که درصد مرگ و میر مربوط به ایدز در کشورهای اروپای شرقی، آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر شده است.

هدف سازمان مبارزه با ایدز سازمان ملل این است که تا سال ۲۰۲۲ ، ویروس ایدز را ۵۰ درصد کاهش دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که برای رسیدن به این هدف، همچنان مشکلاتی در پیش رو است.
برای مثال، این سازمان معتقد است که مردان باید ختنه شوند چرا که بنا به تحقیق‌ها، ختنه می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز موثر باشد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.