تعدد کاندیداهای اصولگرا بر مشارکت سیاسی می‌افزاید/ لزوم احیای خانه احزاب

کاظم انبارلوئی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کثرت کاندیداها از نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد که در آن انتخابات رقابت چند ضلعی را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه دیگر شاهد انتخابات دو قطبی نخواهیم بود، تصریح کرد: تمام کسانیکه مصداق رجال سیاسی هستند و فکر می کنند که می توانند در قوه مجریه منشاء اثر باشند برای انتخابات ۹۲ کاندیدا خواهند شد.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی، با تاکید برآنکه رقابت انتخاباتی تنها میان جریان اصولگرایی است، افزود: چون رقابت تنها میان نامزدهای اصولگرایی است و این کاندیداها نیز از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند، تعدد آنان مشکل آفرین نخواهد بود و این تعدد مشارکت سیاسی را نیز بالا می برد.

وی در مورد اضلاع رقابت گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری نمی توانیم انتظار داشته باشیم تمام اضلاع رقابت از یک کاندیدا حمایت کنند؛ اما با توجه به اینکه اضلاع رقابت از خانواده اصولگرایی هستند با رعایت اخلاق انتخاباتی توسط آنان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

انبارلوئی همچنین با اشاره به ضرورت فعال شدن خانه احزاب گفت: خانه احزاب محیط و باشگاه خوبی برای گردآمدن احزاب بود .

وی با اشاره به مانیفست خانه احزاب گفت: در خانه احزاب منشور و وفاقی تصویب شده بود که ما نباید اجازه بدهیم دولت های خارجی در رقابت های داخلی دخالت کنند و باید احزاب از این امر تبری بجویند و به نتایج انتخابات پایبند باشند.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی افزود: اما شاهد بودیم در انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان که خانه احزاب را در اختیار داشتند و حتی این منشور با رای آنان به تصویب رسیده بود این وفاق را زیر پا گذاشته و اجازه دادند دولت های خارجی به نفع یکی جریان وارد انتخابات شوند.

انبارلوئی خاطرنشان کرد: لازم است برای انتخابات ۹۲ ساماندهی به خانه احزاب داده شود و آن مرامنامه و منشور احیا شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.