تعرض به ارگ انار در سکوت مسئولان میراث فرهنگی

۲۹م دیماه ،

ساخت و ساز در حریم ارگ انار با وجود اعتراض فعالان حوزه میراث فرهنگی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ ارگ انار یکی از قدیمی ترین بناهای خشتی ایران باستان و اثری ماندگار در شهرستان انار کرمان است که قدمت ‌آن به دوران قبل از اسالم برمیگردد و حتی در دوره اسلام چندین بار مرمت و بازسازی شده است.
تعرض به حریم ارگ انار در حالی صورت می گیرد که این اثر تاریخی سالهاست در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور متولی و حامی آن شده ولی انگار سنبه بعضی سرمایه داران ملکی بسیار پر زورتر از مسئولان دولتی است به طوریکه بعضی از مسئولان شهرستان انار، با وجود اعتراض کارشناسان و فعالان حوزه میراث فرهنگی خود مجوز ساخت وساز در حریم ارگ انار را صادر کرده اند.
براساس این گزارش ساخت وساز در حریم این اثر با ارزش تاریخی همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ اقدام عملی در خصوص جلوگیری از این قانون شکنی از طرف میراث فرهنگی صورت نگرفته و بدین ترتیب صدای اعتراض فعالان حوزه  میراث تاریخی کشور را در سکوت معنادار مسئولان میراث فرهنگی در آورده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Mozhgan:

    باسلام،من ازاهالی شهرستان انارمی باشم دراین شهرستان به بناهای تاریخی هیچ اهمیتی نمی دهند ومتاسفانه مسولین میراث فرهنگی پیگیری نمی کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.