تعرفه واردات کاهش می یابد؟ رکود در بازار خودروهای خارجی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

تعرفه واردات کاهش می یابد؟ رکود در بازار خودروهای خارجی

تعرفه واردات کاهش می یابد؟
رکود در بازار خودروهای خارجی

پرشین خودرو: اخبار منتشر شده در مورد احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو در سال آینده موجب شد، بازار شب عید خودروهای خارجی همچنان با رکود روبرو شود و مشتریان بازار منتظر کاهش قیمت برخی خودروها در سال آینده شوند.

به گزارش ممتازنیوز، در حال حاضر بازار خودرو با رکود روبرو است و در این میان وضعیت بازار خودروهای داخلی نسبت به خارجی‌ها بهتر است.
در این شرایط اخبار منتشر شده در مورد احتمال کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه واردات خودرو در سال آینده باعث شده، تا خریداران برای خرید خودروهای خارجی به ویژه با حجم موتور پایین دست نگه دارند.
در این شرایط یکی از فعالان بازار خودرو گفت: انتشار اخبار مربوط به کاهش تعرفه بیشتر به منظور کنترل بازار شب عید خودرو صورت گرفته، تا قیمت‌ها افزایش نداشته باشند.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز نزدیک عید بود که انتقاد رئیس جمهور وقت به خودروسازان باعث شد تا تب و تاب بازار شب عید خودرو فروکش کند.
به گزارش فارس، در شرایط فعلی، خودروهایی مانند النترا محصول هیوندای که حجم موتور آن در دامنه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی است، با قیمت ۱۰۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که ممکن است اجرای تعرفه‌های جدید، بر قیمت این خودرو تأثیرگذار باشد.
همچنین قیمت سراتو محصول کیا با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی نیز که در حال حاضر در بازار ۱۱۲ میلیون تومان است، جزء خودروهایی قرار می‌گیرد که تعرفه واردات آن کاهش خواهد یافت.
سراتو با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی نیز هم اکنون به قیمت ۹۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که در صورت موافقت دولت با کاهش تعرفه‌ها، تعرفه واردات این خودرو نیز در سال آینده کاهش خواهد یافت.
تویوتا یاریس نیز از جمله خودروهایی است که ممکن است کاهش تعرفه، بر آن تأثیرگذار باشد.
در عین حال، باید به افزایش ۲ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده و همچنین رشد حق بیمه خودروها نیز توجه داشته باشیم که این مسائل، مقداری قیمت خودرو را تغییر می‌دهد.
قیمت خودرو در بازار طی چند روز اخیر تغییر قابل توجهی نداشته و تنها می‌توان به تغییر قیمت چند خودرو اشاره کرد. در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
در مقابل، پژو ۲۰۶ تیپ ۶ با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۴۹ میلیون تومان در بازار به خریداران عرضه می‌شود.
در مورد سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز باید به قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که با رشد ۱۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.
قیمت تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز با رشد ۲۰۰ هزار تومان به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.
قیمت لکسوس RX350 هم در بازار ۴۰۸ میلیون تومان است که رشد ۳ میلیون تومانی را در روزهای اخیر نشان می‌دهد.
در مورد آزرا گرانجور هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر ۲۰۱ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
قیمت سانتافه ۲۰۲۲ نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی به ۱۷۸ میلیون تومان رسیده و قیمت سوناتا نیز با با کاهش یک میلیون تومانی در بازار به ۱۳۱ میلیون تومان رسیده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.