تعطیلی برخی از فروشگاه‌های کامپیوتری به دلیل کاهش موجودی

جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است دنیای اقتصاد- کاهش واردات کالاهای کامپیوتری در ماه‌های گذشته، کاهش شدید موجودی در بازار کامپیوتر را در پی داشته است.

به گفته فعالان بازار، اگرچه در ماه‌های گذشته برخی از فروشندگان بازار به بهانه کمبود موجودی در بازار از عرضه کالا به بازار خودداری می‌کردند، اما اینک حقیقتا موجودی لپ تاپ و برخی از کالاها نظیر هارد، تبلت،برخی از مدل‌های گوشی و… در حد چشمگیری کاهش یافته است و این موضوع سبب شده است که گروهی از کسبه واحدهای تجاری خود را تعطیل کنند.

در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با طاهری، یکی از کسبه بازار کامپیوتر داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود در یک ماه اخیر موجودی کالاها در بازار به شدت کاهش یافته است و کاهش موجودی در حدی بوده است که برخی از کسبه واحدهای فروشگاهی خود را تعطیل کرده‌اند. این موضوع را تایید می‌کنید؟
بله درست است. برخی از کسبه به دلیل اینکه کالایی برای عرضه ندارند قرارداد خود را منتفی کرده‌اند و گروهی که موفق به باطل کردن قرارداد اجاره نشده‌اند، ناچارند همچنان در بازار باقی بمانند.

کاهش موجودی در چه حدی بوده است؟
در ماه‌های گذشته و به ویژه دو ماه اخیر میزان واردات به بازار ایران در حد چشمگیری کاهش یافته است. شاید بتوان گفت: حجم واردات لپ تاپ در حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

علت رشد نرخ ارز بوده است؟
علاوه بر رشد نرخ ارز عواملی چون کمبود نقدینگی برای واردات و… نیز در کاهش واردات تاثیرگذار بوده است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.