تعطیلات پایتخت نشینان در راه است؟

۳۰م آذر ،
ممتاز نیوز : مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی شاخص ذرات معلق گفت: شاخص ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون روز قبل ۷۲ بوده است که امروز به یکباره این شاخص به ۱۱۹ رسیده و وضعیت هوای تهران مجددا در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اکونیوز ؛ وی با بیان اینکه ۸۱ تا ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک و وسایل نقلیه است گفت: شاه کلید حل معضل آلودگی هوا توسعه هر چه سریعتر ناوگان حمل و نقل عمومی محسوب می گردد و به موازات تحقق این مهم، ارتقای کیفیت سوخت و کیفیت خودروها، همچنین خروج خودروهای فرسوده باید محقق شود.

رشیدی تصریح کرد : براساس آمارهای رسیده از ایستگاه های کنترل کیفیت هوا، آلودگی هوا امروز در شهرری (منطقه۲۰) بیش از نقاط دیگر شهر است و تمام مناطق پایتخت در شرایط ناسالم به سر می برند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه براساس پیش بینی های هوا شناسی پایداری هوا ادامه خواهد داشت گفت: از شهروندان به ویژه گروه های آسیب پذیر در خواست می گردد حد الامکان از تردد بی مورد به ویژه با خودروی شخصی در شهر اجتناب کنند.

کمتر از دو هفته پیش با آلودگی هوا پایتخت نشینان به مدت سه روز از ۱۴ آذرماه به تعطیلات اجباری رفتند. مسئولان سبب این تعطیلات اجباری را جلوگیری از تشدید آلودگی هوا اعلام کردند و همه بخش های فعال در پایتخت ، از جمله ادارات، سازمان‌ها، کارخانه‌ها، همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی بجز بانک ها و مراکز اورژانسی و درمانی به تعطیلات اجباری رفتند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.