تعطیلی مغازه‌ها با مراجعه بازرسان به بازارهای موبایل

۱۵ام بهمن ،

بر اساس اطلاعات به دست آمده از شبکه بازرسی و نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه کالای قاچاق از صبح امروز با حضور بازرسان تمامی کالاهای قاچاق از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند.
رییس شبکه نظارت بازرسی مردمی تلفن همراه با اشاره به طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق در پی طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از اول بهمن ماه از بازارهای کشوراظهار داشت: این طرح از اول بهمن ماه در بازار موبایل کشور اجرایی شد اما ۱۵ روز به عرضه کنندگان فرصت داده شد تا به دریافت برچسب‌های طرح شبنم اقدام کنند و از صبح امروز عملیات برخورد با کالاهای فاقد شبنم آغاز شد.
وی افزود:‌ همزمان با اجرای این طرح تمامی گوشی های موجود در بازار که فاقد شبنم و هولگرام شرکت واردکننده رسمی باشند به عنوان کالای قاچاق به شمار می‌آیند و از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.
به گزارش موبنا وی تصریح کرد: هم اکنون بازرسان جمع آوری گوشی های قاچاق با حضور مستمر در مراکز بزرگ خریدوفروش موبایل به جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق پرداخته‌اند.
وی با اشاره به جمع آوری گوشی های موبایلی که فاقد طرح شبنم می باشند نیز افزود: در شرایط فعلی که سهم بالایی از بازار تلفن همراه کشور به فعالان غیرقانونی این حوزه اختصاص یافته اجرای این طرح بیش از قبل محسوس می‌شود چرا که همزمان با کمرنگ شدن قاچاق گوشی تلفن همراه میزان واردات قانونی موبایل به کشور افزایش می‌یابد که در پی آن شاهد افزایش درآمدهای گمرکی جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایجاد اطمینان خاطر در مصرف کننده نیز می شویم.
“مهدی عبقری” رییس شبکه نظارت بازرسی مردمی تلفن همراه با اشاره به افزایش واردات گوشی های قانونی طرح شبنم دار به کشور افزود: همزمان با اجرای طرح جمع آوری گوشی های قاچاق از بازارمصرف کنندگان نهایی می توانند با اطمینان خاطر به خرید این کالای دیجیتالی و ارتباطی بپردازند چرا که طرح شبنم نصب شده روی این کالاها اصالت واقعی کالا و شرکت واردکننده قانونی را نمایش می دهد.
در همین حال به دنبال حضور بازرسان در مراکز بزرگ خریدوفروش موبایل،‌بسیاری از عمده فروشان گوشی‌های موبایل که دارای کالاهای فاقد طرح شبنم می باشند مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.