تعقیب مورچه‌ها در جنگل توسط برچسب‌های رادیویی

محیط زیست > حشرات– ممتازنیوز:
محققان به منظور ردیابی حرکات مورچه‌های مودار جنگلی در منطقه‌ای حفاظت شده در بریتانیا به بدن بیش از هزار مورچه برچسب‌های رادیویی وصل می‌کنند.

مورچه‌های جنگلی در کلونی‌هایی در داخل آشیانه‌های مختلف زندگی می‌کنند که این آشیانه‌ها از طریق مسیرهای متفاوتی که در اثر عبور و مرور مورچه‌های طی سالهای متوالی حفر شده، به یکدیگر متصل هستند. هدف محققان از اتصال دادن این برچسب‌های رادیویی مطالعه چگونگی تعامل مورچه‌ها با یکدیگر است.

انتظار می‌رود نتایج این مطالعه منجر به مدیریت منطقه‌ زیستی و باستانی لانگ‌شاو استیت شود تا نیازهای مورچه‌ها در این منطقه حفاظت شده تامین شود. این اولین باری‌است که گروهی از محققان برای بهبود شرایط زندگی مورچه‌ها از برچسب‌های رادیویی برای اتصال به بدن این حشرات ریز استفاده می‌کنند.

این برچسب‌ها عملکردی مشابه بارکد دارند که به هریک از مورچه‌ها هویتی مجزا داده و نشان می‌دهد هریک از این جانداران در کدام مسیر درحال تردد است و یا چگونه تعامل مورچه‌ها با یکدیگر منجر به ایجاد رفتارهای پایدار کلونی می‌شود. تعداد تخمینی مورچه‌های جنگلی ساکن در این منطقه ۵۰ میلیون است و این جانداران بزرگترین گونه مورچه‌های محلی در بریتانیا به شمار می‌روند که در حداکثر سن رشد، طول آنها به ۱۰ میلیمتر می‌رسد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.