تعویض مفصل آخرین راه درمان آرتروزهای پیشرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامعلی عکاشه با اشاره به پیشرفت چشمگیر علم پزشکی در قرن حاضر، گفت: نه تنها در حوزه جراحی ارتوپدی بلکه درتمامی زمینه‌های پزشکی هر روزی که می‌گذرد شاهد تجربه‌ها و دستاوردهای نوینی هم از لحاظ عملکرد و هم تکنولوژی هستیم.

رئیس بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی با بیان اینکه نوآوری‌ها تاثیر مستقیمی بر روی نحوه عمل و نتیجه آن بر جای خواهند گذاشت، گفت: به طور حتم این تحولات اساسی به این خاطر که علم ارتوپدی رابطه تنگاتنگی با تکنولوژی و تجهیزات فیزیکی دارد، مشهودتر از سایر رشته‌هاست.

وی افزود: به عنوان مثال ۴۰ سال گذشته تعویض مفصل جزو رویاهای انسان بود اما اکنون به عنوان یک عمل مرسوم و قابل اطمینان در تمام دنیا و برای کسانی که آرتروز پیشرفته دارند به کار می‌رود.

عکاشه با اشاره به اینکه تعویض مفصل در افرادی که آرتروز پیشرفته دارند کاربرد دارد، گفت: آرتروز می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، بروز حادثه و استفاده بیش از حد از مفاصل رخ بدهد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی افزود: طی عمل تعویض مفصل، بخش‌های خراب مفصل را برداشته و به جای آن فلز یا پلاستیک سمپتیک به کار می‌برند. عمده ترین مفاصلی که نیاز به تعویض پیدا می کنند زانو و لگن هستند.

عکاشه افزود: تعویض مفصل آخرین و بهترین راهکار برای درمان آرتروزهای پیشرفته است.

وی درباره جایگاه ایران در علم ارتوپدی اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به گستردگی این تکنولوژی در کشور، به جرئت می‌توان گفت از بسیاری مراکز بین المللی جلوتر ایستاده‌ایم.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: علی رغم تحریم‌ها، برای تهیه و ورود پروتزهای مفصلی دچار مشکل نشدیم و کمبودی در این زمینه نداریم.

عکاشه در پایان با اعلام اینکه بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهر ماه امسال در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار می شود، گفت: معرفی جدیدترین روشها و دستاوردهای علم ارتوپدی عمده ترین هدف برگزاری این کنگره است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.