تعیین تکلیف فرانسه برای سازمان ملل/ اصرار بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، “لوران فابیوس” خواستار خارج شدن طرح شش ماده ای “کوفی عنان” از دستور کار سازمان ملل شد.

وی که امروز چهارشنبه در پاریس سخن می گفت ابراز امیدواری کرد با موافقت روسیه که از حامیان کلیدی سوریه است، شورای امنیت بتواند با استناد به فصل هفتم منشور سازمان ملل طرح منطقه پرواز ممنوع را بر فراز این کشور اجرایی کند.

به گفته فابیوس، این اقدام می تواند به شورشیان امکان تجدید قوا و بهره مندی از امکانات پزشکی را بدهد. وی همچنین با تکرار سخنان دیگر مقامات غربی و در تلاش برای توجیه کردن دخالت نظامی در سوریه، وضعیت کنونی در این کشور را “جنگ داخلی” نامید.

این در حالی است که با حمایت نظامی مخالفان دولت سوریه، شورشیان طی هفته های گذشته به حملات پراکنده به تاسیسات دولتی دست زده اند که این امر بهانه ای برای اظهارنظرهای مداخله جویانه مقامات کشورهای غربی در مورد این کشور شده است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه اظهارات خود خواستار بررسی سریع موضوع سوریه در شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریمهای شدیدتر علیه نظام این کشور شد.

گفتنی است فرانسوی ها به همراه انگلیس از پیشگامان طرح مداخله نظامی در لیبی پس از شدت گرفتن درگیریهای داخلی در این کشور بودند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.