تعیین محل درج شماره سریال شناسنامه فنی ملکی ساختمان

۲۵م آذر ،

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام کرد که از سال آینده اقدام به تعیین محلی جهت درج شماره سریال شناسنامه فنی ملکی ساختمان در اسناد تازه می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در پی ارسال نامه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و درخواست اختصاص محل مناسب در اسناد مالکیتی تک برگی برای درج شماره سریال شناسنامه فنی ملکی ساختمان و الزام ارائه شناسنامه فنی به عنوان یکی از اسناد لازم برای صدور سند مالکیت ساختمان‌های نوساز و نقل و انتقالات، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام کرد که از سال آینده اقدام به تعیین محلی جهت درج شماره سریال شناسنامه فنی ملکی ساختمان در اسناد تازه می‌کند.

علی فرج‌زاده‌ها – نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور – با اعلام این خبر گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مدعی العموم در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه ماده ۳۳ این قانون از تمامی ظرفیت‌ها برای رعایت مقررات ملی ساختمان در کشور استفاده می‌کند.

علی فرج‌زاده‌ها با تشکر از همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این موضوع گفت: اجرای کامل شناسنامه فنی ملکی ساختمان در کشور مورد هدف برنامه‌ سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان‌ها است.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: شناسنامه فنی ملکی ساختمان حق مردم است و باید بعد از هر ساخت و ساز مسکن تنظیم و در معاملات ملکی ارائه شود.

متن کامل سازمان نظام مهندسی ساختمان به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شرح ذیل است:

“جناب آقای دکتر تویسرکانی – معاون محترم قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

سلام علیکم؛ احتراماً، پیرو همکاری‌های مفید و نتیجه‌بخش دو سازمان در اجرای بند «ز» ماده ۲۱ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بند «چ» ماده ۱۱۴ آیین‌نامه اجرایی مصوب ۱۳۷۴، به منظور استانداردسازی و لایه‌بندی مشخصات فنی ساختمانی (به جهت دسترسی آسان خریداران به اطلاعات دقیق مورد معامله) و نیز رعایت مقررات ملی ساختمان، این سازمان حسب وظیفه ذاتی خود، اقدام به صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سطح کشور کرده است. لذا خواهشمند است به لحاظ رعایت حقوق شهروندان دستور فرمایید که ضمن تعیین محل مناسبی جهت درج شماره سریال شناسنامه مذکور در اسناد مالکیت تک‌برگی، ترتیبی اتخاذ فرمایند تا ارائه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، به عنوان یکی از اسناد لازم، قبل از صدور اسناد مالکیت برای ساختمان‌های نوساز الزامی گردد و دفاتر اسناد رسمی نیز قبل از تنظیم اسناد نقل و انتقال، ارائه این شناسنامه را احراز نمایند”.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.