تغییر در راهبردهای امنیتی عراق تنش‌های فرقه‌ای را از بین می‌برد

۲۲خردادماه،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:بکارگرفتن ابزارهای دیپلماسی در کوتاه مدت، تنش‌های فرقه‌ای را از بین می‌برد، بنابراین باید تغییرات بنیادی در مدیریت و همه حوزه‌ها صورت گیرد.

” جعفر حق‌پناه ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جنگ‌های فرقه‌ای عراق گفت: تحولات امروز عراق رنگ و بوی بحران به خود گرفته و در راستای جنگ‌های طایفه‌ای مدیریت دستگاه‌های امنیتی این کشور نیز ماهیت فرقه‌ای پیدا کرده است.

وی به گمانه‌زنی‌هایی که نشان می‌دهد برخی از فرقه‌های موجود در این کشور  وابسته به جریانات تروریستی خارجی است، اشاره و اظهار داشت: فرقه‌های بزرگ شیعه و سنی‌وکردهای عراق در دستگاه امنیتی این کشور به کارگیری راهبردهای سیاسی و امنیتی را دشوار می‌سازد و از این جهت تصمیم ” نوری مالکی ” مبنی بر تغییر راهبردهای امنیتی تا حدودی درست به نظر می رسد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان به نقش تغییرات راهبردهای امنیتی در عراق اشاره کرد و گفت: بکارگرفتن این ابزارهای دیپلماسی در کوتاه مدت، تنش‌های فرقه‌ای را از بین می‌برد، اما در درازمدت نتیجه‌بخش نخواهد بود و باید تغییرات بنیادی در مدیریت و همه حوزه‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.