تغییرات مدیریتی مداوم یکی از عوامل مهم بروز حوادث صنعتی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

یکی از عوامل مهم وقوع حوادث صنعتی تغییرات پی در پی مدیران صنایع است که باید iبه طور ریشه ای iبه آن نگریسته شود.

دکتر رشتچیان، استاد دانشگاه صنعتی شریف و متخصص حوزه HSE در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران گفت:  کشور ما در چند سال اخیر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی توسعه خوبی پیدا نموده است ولی همزمان با این رشد و پویایی iبه مقوله مهم ایمنی، iبهداشت و محیط زیست توجه کافی نشده است و همین امر در بعضی موارد سبب بروز حوادث و سوانحی نیز شده است.

وی افزود: در حوزه محیط زیست متولی خاص بنام سازمان محیط زیست داریم که سبب برنامه ریزی و اجرای طرح های بزرگی در این حوزه شده ولی در زمینه ایمنی متولی خاصی در کشور وجود ندارد و سازمانها وارگانها بخش های ایمنی و HSE دارند ولی این امر کافی نمی باش و باید این حوزه گسترده تر و حاوی سازماندهی قوی و موثر باشد.

وی تجهیزات مدیریتی را عاملی دانست که توجه مدیران را iبه سمت تولید بیشتر و سریعتر می کشاند در صورتیکه مسائل iبهداشتی محیط زیست و ایمنی مقولاتی می باشند که نتیجه آنها در دراز مدت معلوم می گردد و یکی از علل وقوع حوادث در سالهای اخیر همین موضوع می تواند باشد.

 وی خاطر نشان نمود: اگر در زمینه توسعه کشور iبه مسائل iبهداشتی و محیط زیست توجه نشود این توسعه نمی تواند کامل و موفق باشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.