تغییر روند «ممیزی» کتاب در وزارت ارشاد

۳۰ام بهمن ،

همایون امیرزاده با اشاره به اهداف تشکیل شورای برنامه‌ریزی در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: قرار شده است این شورا در چند حوزه برنامه‌ریزی مشخص انجام دهد؛ اول ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و بیشتر بین ستاد یعنی مجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و صف که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را شامل می‌شوند. گزیده ای از اظهارات وی در گفتگو با مهر را در ادامه می خوانید:
 

– این شورا از ۶ مدیرکل ارشاد و تقریباً ۶ نفر از مدیران ستادی معاونت فرهنگی ارشاد تشکیل شده است، این اشخاص دغدغه‌ها، نیازها و مطالبات ادارات کل ارشاد را احصاء خواهند کرد که البته عمدتاً ناظر بر برون‌سپاری و واگذاری بعضی فعالیت‌های ستادی به استان‌ها است.

– در حال حاضر کار بررسی و صدور مجوز برای کتاب علاوه بر تهران در ۵ استان آذربایجان شرقی، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی و قم انجام می‌شود ولی باید ظرفیت‌سازی برای تسری این مسئله به دیگر استان‌ها هم صورت گیرد.

– اگر بتوانیم وظایف دیگر معاونت فرهنگی ارشاد را که در ستاد متمرکز شده، به استان‌ها واگذار کنیم، هم فرآیند صدور مجوزها کوتاه خواهد شد و هم از مراجعه حضوری متقاضیان جلوگیری می‌شود. پیش بینی ما این است که بشود بسیاری از فعالیت‌های ستادی این معاونت را به بخش‌های صف واسپاری کنیم.

– هم اکنون نیز بخشی از کتاب‌هایی که با گویش محلی نوشته می‌شوند، در بعضی از ۵ استان یادشده بررسی می‌شوند و فرآیند صدور مجوز را طی می‌کنند. به نظر می‌رسد در صورت بسترسازی لازم برای بررسی محتوایی کتاب‌ها در استان‌ها، این کار بسیار شاقّی به نظر نمی‌رسد.

مدیران کل ارشاد سمنان، آذربایجان شرقی، تهران، البرز و نیز مدیرکل اداره امور کتاب، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، مدیرکل دفتر امور چاپ و ابوالفضل عربشاهی، سلیمان مولوی، مجیدرضا شعبانی از کارشناسان معاونت امور فرهنگی، اعضای شورای برنامه‌ریزی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد می باشند که احکام آنها از سوی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.