تفاهم‌نامه انجمن سیمان و وزارت صنعت/تولید ۷۰ میلیون تن

۰۹اردیبهشت،

کارشناس صنعت سیمان گفت: تفاهم‌نامه انجمن سیمان و وزارت صنعت،معدن و تجارت برای آزادسازی صادرات و واردات و قیمت، امضا شد.

 به گزارش consbank، علی‌محمد بُد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: روز قبل تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن سیمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت سیمان و آینده این صنعت و نیز آزادسازی صادرات و تولید سیمان بسته شد.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه آزاد سازی قیمت و صادرات سیمان انجام خواهد شد، چون عرضه و تقاضا در داخل کشور کافی است و حتی تولید سیمان بیش از تقاضا است.

این کارشناس صنعت سیمان افزود: سال قبل ۱۲ میلیون تن سیمان از ایران صادر شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۱۵ میلیون تن برسد.

بُد افزود: تولید سیمان در کشور با سرانه ۶۶۵ کیلوگرم به حدود ۷۰ میلیون تن می‌رسد که ایران در واقع چهارمین تولید کننده سیمان در جهان به شمار می‌رود.

وی در مورد اینکه آیا در تفاهم نامه با وزارت صنعت قیمت سیمان مشخص شده است، گفت: هنوز قیمت معلوم نیست چون تولید کنندگان سیمان می‌خواهند صادرات این محصول معدنی انجام شود و به قیمت بالا صادر شود، اما از این طرف برای عرضه در داخل کشور نیز باید قیمت مناسب باشد که قدرت خرید وجود داشته باشد، بنابراین ارتباط تولید داخل و صادرات باید برقرار شود.

این کارشناس سیمان در مورد اینکه آیا دربارهٔ دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش و یا منابع صندوق توسعه ملی در تفاهم نامه صحبت شد، گفت: صنعت سیمان خودکفا شده و می‌تواند نیاز نقدینگی خود را تامین کند و نیازی به صندوق توسعه ملی نیست.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.