تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید امضا شد

۲۷ آبان ،

در جهتی اجرای سند راهبردی مهارت و فن‌آوری و اسناد بالادستی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مفاد اساس‌نامه طرح شاهد مصوب جلسه ۱۵۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تفاهم نامه به منظور برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی،‌آمادگی شغلی به ویژه مشاغل خانگی مورد نیاز جامعه هدف بنیاد با رعایت استانداردها و آیین نامه‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای و بررسی و ارائه راهکار مشترک جهت ارتقای سطح معیشت و زندگی جامعه هدف بنیاد شهید به ویژه در مناطق روستایی و عشایری امضا شد.

به سبب این تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متعهد شده است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز و صدور گواهی‌نامه نسبت به همکاری در جهت صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های‌ آزاد فنی وحرفه‌ای اقدام کند.

همچنین این سازمان متعهد است با ارائه کدهای استاندارد آموزشی خود به بنیاد شهید و اولویت دادن به جامعه هدف بنیاد در بهره مندی از ظرفیت‌های آموزشی این سازمان نسبت به بیمه مسوولیت مدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش اقدام کند.

براساس تفاهم نامه مذکور بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز متعهد شده است تا با انجام نیازسنجی آموزشی و معرفی واجدین شرایط برای شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به پرداخت حق ثبت نام در دوره‌های آموزشی و تامین اعتبارات مورد نیاز براساس قیمت تمام شده جهت اجرای دوره‌های مذکور اقدام کند.

به گزارش تفسیری ایسنا، تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت دو سال از وقت امضا قابل اجرا است و به منظور نظارت بر حسن اجرای مفاد آن کمیته راهبری ملی استانی مسوول نظارت و هماهنگی‌های لازم خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.