تفنگداران دریایی روسیه در راه سوریه

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد روسیه برای محافظت از پایگاه نیروی دریایی خود در سوریه، نیروهای ویژه عازم این کشور کرده است.
پایگاه خبری “دبکا” وابسته به ارتش اسرائیل مدعی شد: نیروهای ویژه روسی به منظور حفاظت از بندر نیروی دریایی روسیه در شهر ساحلی طرطوس در راه سوریه هستند.

دبکا با اشاره به اینکه مقامات پنتاگون این موضوع را در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی تایید کرده‌اند، اضافه کرد: تفنگداران دریایی روسی با کشتی عازم سوریه هستند و قرار است طی چند ساعت آتی در سوریه پهلو بگیرند.

پیش از این نیز منابع وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند ارتش آمریکا تدوین طرح خود برای عملیات واشنگتن علیه سوریه را تکمیل کرده است.

در این گزارش آمده:‌ روسیه با اعزام نیرو به سوریه بدون تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد، بهانه به دست آمریکا، اتحادیه اروپا و دولت‌های عربی می‌‌دهد تا از مسکو دنباله‌روی کنند. این در حالی است که همه آنها از اعزام نیرو به سوریه خودداری می‌کنند چراکه سازمان ملل متحد هر گونه اقدام در این زمینه را منع کرده است.

طبق منابع ارتش آمریکا، در هفته‌های اخیر نیز پنتاگون ارزیابی خود درباره تعداد و نوع واحدهای مورد نیاز در سوریه را به پایان رسانده که این طرح شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حفاظت از تاسیسات شیمیایی و بیولوژیکی است. به گفته یکی از مقامات ارشد پنتاگون،‌ نیروهای دریایی آمریکا و یک زیردریایی در شرق مدیترانه حضور دارند تا نظارت بر رژیم سوریه را انجام دهند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.