تقدیر ابوالحسنی از فعالیت‌های بین‌المللی بانک توسعه صادرات در شرایط تحریم

9099.jpg

صورت های مالی بانک توسعه صادرات ایران در سال ۹۰ با حضور معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت اقتصاد اعضای مجمع عمومی و حسابرس قانونی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اصغر ابوالحسنی در این مجمع گفت: بانک توسعه صادرات ایران علیرغم تحریم نظام بانکی، فعالیت‌های مثبتی را در حوزه بین الملل انجام داده است که امیدواریم این اقدامات و فعالیت‌های مثبت تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به تعهدات بین‌المللی ایجاد شده برای بانک توسعه صادرت ایران بیان کرد: مجموع تعهدات ایجاد شده بر اساس موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با منابع در اختیار بانک اختلاف دارد که انتظار می‌رود اعضای مجمع تدابیری را برای این بخش از تعهدات داشته باشند.

معاون وزیر اقتصاد با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته بانک توسعه صادرات ایران در بخش های مختلف اقتصادی گفت: این بانک علاوه بر انجام وظابف تخصصی در حوزه بین‌الملل در سایر بخش‌های اقتصادی کشور نیز به خوبی عمل کرده است که در این زمینه از تلاش‌های به عمل آمده تقدیر می شود.

ابوالحسنی اقدامات بانک توسعه صادرات ایران را در بخش بانکداری الکترونیک خوب ارزیابی و ابراز امیداواری کرد که با تلاش و جدیت بیش از پیش، بانکداری الکترونیک به ویژه coer banking (بانکداری متمرکز) به طور کامل عملیاتی شود.

وی در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بانک توسعه صادرات ایران توضیح داد: اساس فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در این بانک به طور مناسب پایه‌گذاری شده است که انتظار می رود پژوهش‌های تهیه شده عملیاتی شوند و از نتایج آنها در تغییر و تحول نظام بانکی کشور و بانکداری اسلامی استفاده شود.

او در ادامه سخنانش تکمیل بانک اطلاعات مشتریان، اجرای کامل بانکداری اسلامی، تداوم پیگیری برای وصول مطالبات معوق، مبارزه با پولشویی و حمایت از تولیدات ملی را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به هدف اصلی این بانک مبنی بر توسعه صادرات کشور و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها گفت: بانک توسعه صادرات ایران تلاش دارد با بهره گیری از روش‌های نوین، سطح پوشش تامین مالی صادرات غیر نقتی کشور را گسترش دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران وکیلی ادامه داد: برای تحقق گسترش پوشش تامین مالی صادات غیر نفتی کشور لازم است که سرمایه این بانک افزایش یابد لذا انتظار می‌رود که اعضای مجمع در جهت افزایش سرمایه بانک مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

مطابق گزارش سازمان حسابرسی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی این بانک برای سال مالی ۱۳۹۰ از تمام جنبه‌های با اهمیت طبق استاندارد های حسابداری مطلوب بود.

در پایان این جلسه اعضای مجمع شرکت کننده در جلسه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک در بخش های مختلف از تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا اصغر ابوالحسنی چند روز پیش به عنوان معاون اقتصادی بانک مرکزی معرفی شد اما گویا هنوز برخی از فعالیت‌های گذشته خود از جمله برگزاری مجامع برخی بانک‌ها را به عنوان رییس مجمع تا انتخاب معاون جدید وزیر اقتصاد انجام می‌دهد.

وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.