تقویت تولیدات داخلی در جهتی مبارزه با تحریم ها

۳۰ آبان ،

یک کارشناس اقتصادی ایجاد ثبات در قیمت ها، اصلاح قوانین و مقررات، حمایت از تولید ملی و تولید کالای داخلی باکیفیت و تشویق مردم به استفاده از آن را راهکارهایی در جهتی تبدیل تحریم به فرصت دانست.

احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با اشاره به تقویت تولیدات داخلی در دوره تحریم ها گفت: در وقت تحریم نیازمند مؤلفه هایی هستیم یکی از این مؤلفه ها ثبات در تمامی بازارها و قیمت ها است.

وی افزود: اگر بخواهیم به جنگ تحریم ها با افزایش تولیدات داخلی برویم باید ثبات در قیمت ها داشته باشیم و در قوانین و مقررات تغییراتی ایجاد کنیم و در بحث سیاست های تجاری اعم از سیاست های تعرفه ای و سیاست های حمایتی یک رویکرد مشخص را دنبال کنیم.

احمدی تاکید کرد: اگر تولیدکننده، کالای خود را با مواد اولیه داخلی تولید کند و یا اینکه اگر مواد اولیه وارداتی می باشند با قیمت و شرایط مناسب به دست تولیدکننده برسند و همچنین نوسانات نرخ ارز روی قیمت این مواد اولیه و نرخ نیروی انسانی داخلی و نهاده های داخلی تاثیرگذار نباشد در این وقت تولیدکنندگان داخلی  انگیزه زیادی برای تولید بیشتر دارند و  این امر قطعا رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: باید کیفیت قیمت تولیدات داخلی به حدی باشد که هم مصرف کننده از مصرف کالای داخلی سود برد و هم تولیدکننده متضرر نشود و با جلوگیری از تک روی تورم به سمت بخش تولید و اصلاح قوانین و ساز و کارهای حمایت از تولید تغییر در نظام تعرفه ای بانک ها و سوق دادن نظام پولی کشور به سمت  تولید می توان از فرصت ایجاد شده در مدت وقت تحریم به خوبی استفاده کرد و رشد بالایی را در اقتصاد کشور شاهد بود.

وی اضافه کرد: با افزایش مشارکت مردمی در توسعه و تقویت محصولات داخلی، حمایت از تولیدات ملی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی می توان به جنگ تحریم ها رفت و آن را به فرصت تبدیل کرد./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.