تقویت فرهنگ تعاون جزو سیاست‌های دولت است

معاون وزارت تعاون،‌ کار و رفاه‌اجتماعی گفت: خوزستان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک کشور است و با داشتن ۱۱ هزار تعاونی و اشتغال‌زایی ۲۰۰ هزار نفر دارای ظرفیت های قابل توجه‌ای در همه زمینه‌هاست.

سیدمحمدرضا موالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت تعاون و کار پشتیبانی لازم از بخش تعاون و تقویت فرهنگ تعاون در کشور است.

وی با بیان این‌که تعاون علاوه بر این‌که یک جنبه اقتصادی دارد، یک موضوع فرهنگی نیز به شمار می‌آید و اهمیت آن در رفتار سازمانی بسیار قابل توجه است، خاطرنشان‌کرد: در چند سال اخیر شاهد افزایش ۸۰ درصدی تعاونی‌ها با اعتباری حدود ۸۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودیم که این حرکت نشان از استقبال خوب در این بخش است.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی از ایجاد، گسترش و تقویت صندوق توسعه سرمایه‌گذاری خبرداد و افزود: به منظور حمایت از شرکت‌های تعاونی که توانایی کار را دارند، ولی به لحاظ مالی قادر به کار نیستند تا آن‌جا که امکان دارد از آن‌ها حمایت خواهیم کرد و این موضوع یکی از سیاست‌های وزارت برای تقویت تعاونی‌ها است.

موالی‌زاده ادامه‌داد: در هر استانی یک سری مزیت‌های نسبی وجود دارد که تقویت کردن آن‌ها قطعا موجب کمک به همان استان می‌شود. جشنواره‌ معرفی تعاونی‌های برتر نیز به منظور تشویق و حمایت نیروهای مبتکر برگزار و موجب ایجاد فضای رقابت بین تعاونی‌ها می‌شود و قطعا فرهنگ تعاون را گسترش خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.