تقویت همکاری‌های موزه‌ای موجب تعمیق روابط دو کشور می‌شود

رییس سازمان میراث فرهنگی در دیدار با رئیس موزه ملی کره جنوبی:

خبرگزاری آریا- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور در دیدار با رئیس موزه ملی کره جنوبی گفت: تقویت همکاری‌های موزه‌ای تعمیق روابط دو کشور را به دنبال دارد.
به گزارش آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری”سید حسن موسوی” پیش از ظهر امروز در دیدار با «کیم یانگ» رئیس موزه ملی کره جنوبی در کاخ‌موزه گلستان، ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: قابلیت‌های تاریخی و موزه‌ای ایران می‌تواند نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور داشته باشد.
علاقه‌مندی کشورها برای برقراری ارتباط با ایران در این دیدار که سفیر کره جنوبی در ایران نیز حضور داشت، رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در آینده‌ نزدیک کشورهای مختلف دنیا برای برقراری ارتباط با ایران از یکدیگر سبقت خواهند گرفت.
وی با بیان این که ایران قدرت برتر منطقه خلیج همیشه فارس و خاورمیانه است، اضافه کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۳ سال گذشته به گونه‌ای بوده که کشورهای مختلفی از سراسر دنیا برای برقراری ارتباط با آن علاقه‌مند شده‌اند.
موسوی به ارتباط بسیار مناسب جمهوری اسلامی ایران با کره جنوبی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون حسنه‌ است و مردم ایران علاقه فراوانی به تمدن، تاریخ و فرهنگ کره جنوبی دارند.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری به رفتارها و تبلیغات ناشایست برخی کشورهای غربی علیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: حسادت برخی کشورهای غربی باعث این تبلیغات منفی شده است بنابراین توصیه ما به مقامات کره‌ای این است که به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات واهی کشورهای استعمارگر قرار نگیرند.
وی خاطرنشان کرد: روابط ایران با کشورهای مختلف دنیا یک رابطه عاطفی و مهربانانه است که بر اساس مهرورزی و خدامحوری شکل گرفته است.

برگزاری نمایشگاه مینیاتور ایران در کره جنوبی
در دیدار مذکور که در فضایی صمیمی انجام شد، طرفین درباره موضوعات مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه مینیاتور ایران در کره جنوبی به مذاکره پرداختند.
رئیس موزه ملی کره جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران به ارائه گزارشی از برپایی نمایشگاهی با عنوان «شکوه ایران» در کره جنوبی در ۳ سال پیش پرداخت و خواستار برگزاری نمایشگاه مینیاتور ایران در این کشور شد.
“کیم یانگ” با بیان این که نمایشگاه یاد شده در کره جنوبی با استقبال چشمگیر کره‌ای‌ها روبه‌رو شده بود به گونه‌ای که بیش از یک میلیون بازدید کننده داشت، ادامه داد: بر همین اساس، خواستار این هستیم که نمایشگاه مینیاتور ایران نیز در کره جنوبی برگزار شود.
وی یادآور شد: روابط ایران و کره جنوبی حسنه و بر پایه فرهنگ و تمدن است و تبلیغات منفی کشورهای متخاصم بر آن تاثیری ندارد.
وی از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان خواست که مقدمات برگزاری نمایشگاه مینیاتور ایران را در کره جنوبی فراهم کند.
معاون رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به درخواست وی با اشاره به تعهدات این کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاه شکوه ایران گفت: بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده قرار بود بعد از نمایشگاه شکوه ایران در کره جنوبی، این کشور نیز نمایشگاهی را در ایران برگزار کند که این موضوع هنوز تحقق نیافته است.
وی گفت: در صورت تحقق تعهدات کره جنوبی در خصوص برپایی نمایشگاه این کشور در ایران، مقدمات برگزاری نمایشگاه مینیاتور ایران در کره جنوبی نیز فراهم خواهد شد.

تاکید سفیر کره جنوبی بر تقویت روابط دو کشور
سفیر کره جنوبی در این دیدار گفت: دیدار رئیس موزه ملی کره جنوبی از ایران به مناسبت پنجاهمین سال برقراری روابط سیاسی بین دو کشور است که امیدوارم این روابط حسنه بین دو کشور بیش از پیش تقویت شود.
“پارک چه یونگ” با اشاره به عمق روابط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک میان ایران و کره جنوبی افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته بخش خصوصی ایران نیز در حوزه‌های گوناگون فعال شده است. فعالیت این بخش نیز می‌تواند به تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون کمک کند.
وی اظهار داشت: تعمیق روابط ایران و کره جنوبی دستاوردهای مثبتی را به دنبال خواهد داشت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.