تقویت جنبه معنوی، عامل سلامت جامعه

۲۳م دیماه ،

متاسفانه جنبه معنوی سلامت بسیار کم مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که تقویت این بعد مهم، عامل سلامت جسمی و روحی، روانی و در نهایت عامل سلامت جامعه است.

عبدالرضا رحمانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:سلامتی ابعاد مختلفی دارد که بعد معنوی یکی از مهم ترین ابعاد آن است.

وی گفت: بعد  معنوی بر روی ابعاد دیگر سلامتی مانند بعد جسمی، بعد روانی، بعد اجتماعی و بعد شغلی تاثیر می گذارد و البته تاثیراتی را نیز می پذیرد.

رحمانی تاکید کرد: یکی از زمینه های عمده بیماری ها و مشکلات روانی، جسمی و اجتماعی، احساس پوچی ، بیهودگی و تزلزل روحی است که ناشی از فقدان بعد معنوی در اشخاص است.

 وی با اشاره به بی توجهی اغلب اشخاص به بعد معنوی سلامتی، تصریح کرد: متاسفانه جنبه معنوی سلامتی بسیار کم مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که تقویت این بعد مهم، عامل سلامت جسمی و روحی – روانی و در نهایت عامل سلامت جامعه است.

رحمانی یادآور شد: ایمان، هدفدار بودن زندگی، یایبندی به اصول اخلاقی، تعاون همکاری، داشتن حسن ظن و در مجموع توجه بیشتر به مسائل و موضوعات معنوی، سبب کاهش اضطراب، مشکلات روانی، تزلزل روحی و عوارض ناشی از آن می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.