تکذیب اتهامات آمریکا علیه ایران توسط بغداد

سخنگوی دولت عراق بار دیگر اتهامات آمریکا مبنی بر این‌که ایران از طریق حریم هوایی عراق به سوریه سرباز و سلاح می‌فرستد را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آنتی‌وار؛ علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق ضمن تکذیب اتهامات آمریکا گفت که عراق هرگز اجازه نمی‌دهد کشورش به یک مسیر انتقال تسلیحات تبدیل شود و از آمریکا می‌خواهد مدارکی را برای اثبات ادعایش ارائه کند.

آمریکا اوایل ماه جاری میلادی چنین اتهامی را مطرح کرد و مدعی شد که ایران از حریم هوایی عراق برای ارسال نیرو و سلاح به سوریه استفاده می‌کند و گزارش جدیدی به نقل از مقامات آمریکایی نیز مدعی شد که چنین عملیات‌هایی گسترده‌تر شده است.

جان‌کری سناتور دموکرات آمریکایی با طرح این اتهامات تهدید کرده است که در صورت تداوم چنین اقداماتی در خصوص کمک آمریکا به عراق تجدید نظر خواهد شد.

اما براساس گزارش خبرگزاری روتیرز، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که از مشروط کردن کمک آمریکا به عراق در این رابطه حمایت نخواهد کرد.

ویکتوریا نرلاند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشستی خبری گفت: اما در خصوص گفت‌وگوهای جاری (آمریکا) با دولت عراق صریح بوده‌ایم.

وی افزود: ما از مرتبط کردن کمک آمریکا به عراق با مسائله پروازهای ایران حمایت نمی‌کنیم دقیقا به این علت که بخشی از کمک ما در جهت کمک امنیتی از جمله کمک به عراق برای ایجاد ظرفیت دفاع از حریم هوایی خود است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.