تکرار پروژه «بلندترین پرچم ایران» در ساحل بوشهر/ مدیرکل: خراب شد، ترمیم می کنیم+ تصاویر

۱۰اردیبهشت،

پروژه «بزرگترین پرچم ایران» بار دیگر در ساحل بوشهر تکرار شد، ضمن اینکه مدیرکل میراث فرهنگی استان می گوید دیگر قرار نیست این میله بدون پرچم بماند و اگر نیاز شد، پرچم را مرمت می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ پروژه «بزرگترین پرچم ایران» بار دیگر در ساحل بوشهر تکرار شد، ضمن اینکه مدیرکل میراث فرهنگی استان می گوید دیگر قرار نیست این میله بدون پرچم بماند و اگر نیاز شد، پرچم را مرمت می کند.

صبح امروز به مناسبت ۱۰ اردیبهشت ماه روز خلیج فارس، بر فراز میله ای که در ساحل بوشهر نصب شده، پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد.

این پروژه پیش تر در سال ۸۹ و همزمان با روز خلیج فارس اجرایی شده بود، ضمن اینکه آن سال، مسئولان میراث فرهنگی بوشهر در مصاحبه با رسانه ها هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی برای اجرای آن اعلام کردند.

اگرچه برافراشتن این پرچم در مراسم آن سال با مشکلاتی مواجه شد، ولی عمر پارچه آن کمتر از یک هفته بود و پس از چندین بار ترمیم که به پرچم خدشه وارد کرد و حتی صدای جهانبخش استاندار وقت بوشهر را هم درآورد، پرچم جمع و میله ای خالی در ساحل بوشهر باقی ماند.

دو سال پس از آن ماجرا، مجددا پروژه بزرگترین پرچم کشور و نصب آن بر فراز همان میله، صبح امروز بدون تشریفات خاصی انجام شد، اما متولی کار اداره میراث فرهنگی استان بود.

غلامحسین زارعی مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر در حاشیه افتتاح نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس، در پاسخ به خبرنگاران دربارهٔ این پرچم گفت: با پیگیری هایی که انجام دادم، نهایتا این کار عملی شده است.

وی دربارهٔ اینکه هزینه پروژه و مدت عمر پرچم چقدر است؟ گفت: زیر بار مسئولیت این کار رفته ام و اگر مشکلی برای پرچم ایجاد شود، آن را مرمت می کنیم تا همچنان در ساحل خلیج فارس در اهتزاز باشد، ضمن اینکه هزینه اش زیر ۸ میلیون تومان بوده است.

 

منبع: خلیج فارس


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.