تلاش آمریکا برای جذب نخبگان جوان و روشنفکران ایرانی با اعطای تابعیت

اردیبهشت ۱۴۰۳

استاد دانشگاه آزاد گفت: آمریکا در تلاش است با نفوذ بر نخبگان و روشنفکران و اعطای تابعیت به آنها، کشور ایران را از لحاظ ظرفیتهای فکری تهی کند تا بدین طریق همیشه وابسته به غرب و افکار امپریالیستی آنها باشد، لذا مقاومت در مقابل این توطئه بر همه مسئولان و مردم واجب و ضروری است.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلاشهای دولت آمریکا در خصوص تضعیف هرچه ببشتر ایران در عرصه‌های علمی اظهار داشت:  یکی از تلاشهای کلیدی دولت آمریکا برای تضعیف توانمندی‌های علمی ایران، علاوه  بر حذف فیزیکی بعضی از دانشمندان ایرانی در موقعیت‌های حسّاس، ایجاد تسهیلات لازم برای جذب و مهاجرت نخبگان علمی به کشور‌های خود به روش جنگ نرم است.

وی به اهداف استراتژیک کشور آمریکا برای خروج نخبگان ایرانی از کشور اشاره و تصریح کرد: تأمین بخشی از نیازهای ایالات متحده از طریق نیروهای انسانی دانشمند و ماهر برای حفظ جایگاه رقابتی‌شان در عرصه‌های جهانی و تضعیف و ضربه زدن به جایگاه علمی ایران با کاستن تدریجی از نیروهای انسانی بر‌تر، نوآور و توانمند از جمله اهداف این کشور است.

قوام با اشاره به اینکه اعطای تابعیت‌ به نخبگان از جمله تلاشهای کلیدی دیگر دولت آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در جذب نخبگان است، تصریح کرد: این برنامه سال‌هاست برای جذب نخبگان علمی و ماهر جهان از جمله برندگان جوایز علمی معتبر و استادان و پژوهشگران برجسته و نامدار کشور‌ها تا فارغ‌التحصیلان ممتاز دکترا ادامه دارد.

استاد دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا همیشه در تلاش است با نفوذ بر نخبگان و روشنفکران، کشور ایران را از لحاظ ظرفیت‌های فکری تهی کند تا بدین طریق همیشه وابسته به غرب و افکار امپریالیستی آنها باشد، لذا مقاومت در مقابل این توطئه بر همه مسئولان و مردم  واجب و ضروری است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.