تلاش برای اصلاح مصوبه تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان

تلاش برای اصلاح مصوبه تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان

کیومرث فروتنی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: ‌شورای پول و اعتبار شرایط بازپرداخت شش ماهه را برای تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان در نظر گرفته که با توجه به آنکه مدت زمان این کار معمولا یک سال است، اعتراض خودروسازان را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص شرکت ایران خودرو نیز به دلیل آنکه شرط کرده‌اند که این شرکت سهام بانک پارسیان خود را برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارد، مسوولان ایران خودرو با این شرط موافقت نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایران خودرو در این خصوص نسبت به انجام دو کار اقدام کرده است. اول آنکه سهام بانک پارسیان خود را فروخته و تصمیم دارد بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند.

وی افزود: در اقدام دوم آنها به دبیرخانه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی پیشنهاد داده‌اند که مصوبه خود در خصوص نحوه وثیقه‌گذاری سهام را تغییر دهند که در این خصوص به دنبال آن هستیم که نظر اعضای شورای پول و اعتبار برای اصلاح مصوبه تامین شود.

فروتنی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم مصوبه اصلاح شود تا همانطور که از سایپا خواسته شده سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود را به عنوان وثیقه تسهیلات در اختیار بانک قرار دهد، ایران خودرو نیز نه یک سهام خاص (بانک پارسیان) بلکه سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود را به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات قرار دهد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش کارگروه حمایت از تولید با پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو و سایپا موافقت کرد. پرداخت هزار میلیارد تومان از این مقدار به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و به بانک مرکزی ابلاغ شد.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.