تلاش ضدایرانی در سفر به شش کشور

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

«در تمام این دیدارها ما روشن ساختیم که آمریکا به تلاش ایران برای طفره رفتن از تحریم ها پاسخ خواهد داد و ما برای استفاده از ابزارهای خود علیه هر کسی که در هرجا تحریم ها را نقض کند، آماده ایم.»

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، مقامات آمریکایی اعلام کردند که توافق موقت هسته ای با ایران به معنی “بازشدن درهای تهران برای بازرگانی” نیست.

وندی شرمن، معاون وزیرخارجه آمریکا و دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، اذعان داشتند که بازرگانان اروپایی به ایران سرازیر شده اند. این بازرگانان می خواهند خود را برای شرایط احتمالی رسیدن به توافق جامع و لغو تمامی تحریم های ایران آماده کنند.

اما این دو نفر در جلسه با اعضای کمیته روابط خارجی سنا -که برخی از آن ها مشتاق به بازگرداندن تحریم های ایران هستند- درصدد مطمئن ساختن قانون گذاران آمریکایی برآمدند که ایالات متحده، علیرغم کاهش برخی تحریم ها، اجرای تحریم های موجود را ادامه می دهد و متخلفان مجازات خواهند شد.

کوهن گفت: به عنوان بخشی از تلاش ها در شش هفته گذشته به انگلیس، آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه و امارات متحده عربی سفر کرده و این پیام را منتقل کرده ام که درهای ایران برای تجارت باز نشده است. در تمام این دیدارها ما روشن ساختیم که آمریکا به تلاش ایران برای طفره رفتن از تحریم ها پاسخ خواهد داد و ما برای استفاده از ابزارهای خود علیه هر کسی که در هرجا تحریم ها را نقض کند، آماده ایم؛ کاری که همیشه انجام داده ایم.

وندی شرمن هم گفت که کاهش تحریم ها موقتی، کاملا محدود و هدفمند است. وی افزوده، اکثر هیات های بازرگانی که به ایران می روند فقط سعی دارند خود را در موضعی قرار دهند که در صورت رسیدن ایران و قدرت های جهانی به توافق نهایی، عقب نمانند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.