تلاش مخالفان سوریه برای تشکیل دولت موقت در آینده نزدیک

۲۶م دیماه ،

333-3.jpeg

منابع مخالفان سوریه از تلاش‌های مخالفان این کشور برای تشکیل دولت موقت در آینده نزدیک خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، منابع مخالف سوری اعلام کردند مخالفان سوریه در تلاشند تا در آینده نزدیک دولت موقت سوریه را تشکیل دهند.

این منابع افزودند: تماس‌ها و رایزنی‌های گروه‌های مخالف سوری با این هدف افزایش یافته است و ریاض حجاب، نخست وزیر برکنار شده سوریه نیز جزو نامزدهای برجسته برای تصدی سمت نخست وزیر دولت موقت است.

بنا به نقل از این منابع، در صورتی که مذاکرات آمریکا و روسیه دربارهٔ سوریه نتیجه بخش باشد یکی از وظایف دولت انتقالی مذاکره با نظام سوریه برای تشکیل دولت انتقالی است.

همچنین منابع مخالف به روزنامه الحیاه اعلام کردند: تشکیل دولت موقت جزو مسائلی است که در نشست اخیر ائتلاف مخالفان سوریه با نمایندگان و سفیران کشورهای مخالف در انگلیس مطرح شد.

این منابع در ادامه گفتند: هدف از تشکیل دولت موقت این است که مرجعیتی سیاسی برای مخالفان مسلح باشد تا پس از ایجاد وحدت میان گروه‌های مسلح به آنها کمک‌ مالی کند.

همچنین بنا به نقل از این منابع، از دیگر وظایف دولت انتقالی، ارائه کمک‌های انسانی به آوارگان سوری و تعیین شخصی برای تماس با کشورهایی است که حامی مخالفان در امور سیاسی و دیپلماتیک می باشند.

منابع مخالف افزودند: اعلام ساختار دولت موقت پس از آغاز به کار کابینه تازه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پایان ماه جاری میلادی خواهد بود چرا که آمریکا هنوز به خاطر تجربیاتش در شورای ملی مخالفان سوریه نسبت به این مساله محتاط است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.