تلاش پسر سارامانش برای عضویت درهیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک

به گزارش خبرگزاری ها، در این انتخابات ‘سرگئی بوبکا’ اسطوره پرش با نیزه اوکراین که اکنون یکی از چهره های بانفوذسیاسی است قصد دارد برای انتخاب مجدد به عنوان یکی از اعضای هیأت اجرایی تلاش کند.

او تنها ورزشکاری است که در شش دوره متوالی مسابقات قهرمانی خارج از سالن جهان موفق شد به عنوان قهرمانی دست یابد.

‘خوآن آنتونیو سامارانش ‘ فرزند رییس سابق کمیته بین المللی المپیک یکی دیگر از نامزدهای عضویت در هیأت اجرایی است.

در نشست سه روزه کمیته بین المللی المپیک قبل از شروع بازی ها دو نفر هم به عنوان نایب رییسان جدید این کمیته انتخاب خواهند شد.

احتمالا یکی از این افراد ‘کرایگ ریدی’ یکی از مهره های اصلی در انتخاب لندن به عنوان میزبان المپیک است که به عنوان عضوهیأت اجرایی ارتقاء خواهد یافت.

یکی از دو پست نایب رییسی بعد از استعفای ‘ماریو پسکانته’ایتالیایی خالی شده است.

پسکانته در سال گذشته و یک روز قبل از پایان مهلت ارایه پیشنهادهای میزبانی المپیک ۲۰۲۰ به دنبال اعلام دولت ایتالیا مبنی بر اینکه توانایی حمایت مالی از پیشنهاد رم را ندارد، استفاء داد.

بنابر این گزارش، بوبکا تمایل زیادی برای حفظ موقعیت خود در هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک و در عین حال کسب ریاست فدراسیون بین المللی دو و میدانی (یاف) از ‘لامین دیاک’ دارد. سمتی که ‘سباستین کو’ نیز خواهان آن است.

‘پت هایکی’ رییس ایرلندی شورای المپیک اروپا از افراد دیگری است که شانس عضویت در هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک را دارد.

درنشست کمیته بین المللی المپیک شهرهای میزبان المپیک های آینده نیز گزارش هایی از نحوه میزبانی خود در حضور بیش از ۱۰۰ عضو این کمیته ارائه خواهند داد.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۴۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.