تلفات رانندگی ایران کمتر از آسیا و دنیا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تلفات رانندگی ایران کمتر از آسیا و دنیا

تلفات رانندگی ایران کمتر از آسیا و دنیا

ممتازنیوز: رئیس پلیس راهور با بیان اینکه میانگین تلفات رانندگی ایران کمتر از آسیا و دنیا است گفت: امروز جهان بدون رسانه مفهومی ندارد و بدون همراهی رسانه ها نمی‌توانیم نقشمان را نشان دهیم.

به گزارش ممتازنیوز، سردار اسکندر مؤمنی روز شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم سوانح و حوادث را به حداقل ممکن برسانیم، در حال حاضر یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون وسلیه نقلیه در دنیا در حال تردد است و سالانه یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار نفر به علت تصادفات رانندگی جانشان را از دست می دهند.
وی با بیان اینکه میانگین تلفات رانندگی به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در دنیا ۷٫۵ نفر، در آسیا ۱۰ نفر، در اروپا ۲٫۷ و در ایران ۷٫۳ نفر است، افزود: میانگین ما از دنیا کمتر است و نسبت به آسیا وضع بهتری داریم، اما نباید فراموش کنیم که در سال ۸۵ به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه در کشور ۲۵ نفر در تصادفات از دست می دادند، این در حالی است که عدد مطلق کشته های تصادفات امسال ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر بود که در سال گذشته به زیر ۱۹ هزار نفر رسید، اما هنوز هم عدد مطلق کشته ها همچنان بالا است.
به گزارش مهر، رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه میزان تلفات رانندگی ایران در طول یکسال با جمعیت متوسط یک شهر برابر است، ادامه داد: برای کاهش تلفات و حوادث رانندگی رویکرد پلیس، ارتقای فرهنگ رانندگی جامعه است هر چند عوامل دیگر از جمله ایمنی راه و وسایل نقلیه نیز در این امر دخیل هستند، پلیس تمرکزش را بر روی عوامل انسانی قرار داده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز جهان بدون رسانه مفهومی ندارد، تاکید کرد: امکان ندارد بدون رسانه بتوانیم کاری را انجام دهیم و نقشمان را جلو ببریم، بیشترین نقش اصلی و عمده مربوط به فرهنگ آموزش همگانی است که به همت رسانه ها این امر محقق شد، گاهی یک صحنه کوتاه از یک فیلم یا یک اثر هنری می تواند تاثیر بسیاری را در کاهش تصادفات و تلفات داشته باشد.
گفتنی است در ادامه سردار موسی امیری دبیر جشنواره با بیان اینکه یک هزار و ۲۶۵ اثر از ۳۱۵ نفر دریافت شده است، افزود: بنابر اعلام دبیر کمیته داوری این جشنواره و آثار ارسالی آن کم‌نظیر بوده و کیفیت نیز در سطح مورد قبولی است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.