تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت سامسونگ همچنان تلاش خود را برای توسعه سیستم‌عامل تایزن ادامه می‌دهد تا در آینده از آن در موبایل‌های هوشمند خود استفاده کند.
 
سامسونگ تا حالا چندین بار تاکید کرده که قصد دارد این پلت‌فرم را روی موبایل‌های هوشمند به کار بگیرد، اما به تازگی مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است: از طرف دیگر در حال کار روی تلویزیون‌های هوشمندی مبتنی بر سیستم عامل تایزن است، محصولاتی که از سال ۲۰۲۲ از راه خواهند رسید.
هدف اصلی از ساخت تایزن، به وجود آوردن جایگزینی برای آندروید بوده است. با وجود ساختار متن باز بودن این پلت‌فرم، تنها دو شرکت سامسونگ و اینتل با جدیت مشغول توسعه آن می باشند که البته ممکن است هر دو هدف مشترکی نداشته باشند. اگر تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ همراه با موبایل‌های هوشمند وارد دنیای تایزن شوند، یکپارچگی و هماهنگی میان محصولات این شرکت تا میزان بسیاری افزایش پیدا خواهد کرد.
گویا سامسونگ تصمیم دارد تا وابستگی خودش به سیستم عامل محبوب شرکت گوگل یعنی آندروید را تا جایی که امکان دارد کاهش دهد. هر چه باشد داشتن یک اکوسیستم اختصاصی برای هر تولیدکننده‌ای می‌تواند یک امتیاز مهم به حساب آید.
به گفته مدیر عامل سامسونگ «بو کیون یون» هنوز تصمیم نهایی از طرف مدیران ارشد این شرکت گرفته نشده است، اما استفاده از تایزن همواره به عنوان یک گزینه مهم مطرح بوده است. با این اوصاف اگر همه چیز درست پیش برود، احتمالا تلویزیون‌های تایزنی سامسونگ را در نمایشگاه CES 2014 خواهیم دید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.