تماس تصویری رایتل تا اطلاع ثانوی قطع شد

۲۰خردادماه، معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه پیوست فرهنگی ارائه خدمات تماس تصویری موبایل در دست بررسی این مرکز قرار دارد، گفت: اپراتور سوم تلفن همراه تا زمانی که این پیوست فرهنگی تدوین و ابلاغ نشود نمی تواند و نباید خدمات تماس تصویری داشته باشد.

علیرضا شاه میرزایی در مورد آخرین وضعیت ارائه سرویس تماس تصویری سیم کارتهای اپراتور سوم موبایل اظهار داشت: هم اکنون سرویس دهی تماس تصویری از طریق سیم کارتهای این اپراتور انجام نمی شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، این اپراتور تا زمانی که پیوست فرهنگی اش تصویب نشود، نمی تواند به ارائه سرویس بپردازد و براین اساس در حال حاضر خدمات تصویری ندارد و نباید داشته باشد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه بررسی پیوست فرهنگی رایتل در اختیار کمیسیون عالی محتوای فضای مجازی است، گفت: این کمیسیون عالی، در حوزه حقوقی و مجوز ورود کرده و مصوب کرده که پیوست فرهنگی رایتل باید هرچه سریعتر تهیه شود در غیر اینصورت این اپراتور نمی تواند خدمات دهی کند.

وی با تاکید براینکه در پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل بر پیوست فرهنگی سرویس های مدنظر تاکید شده، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳ سال از ارائه پروانه اپراتور سوم موبایل می گذرد اما هنوز پیوست فرهنگی سرویس های تازه این اپراتور تصویب نشده است.

شاه میرزایی با بیان اینکه پیوست فرهنگی باید در کمیسیون عالی ارتقای محتوای فضای مجازی تصویب شود ادامه داد: هم اکنون یک پیشنهاد از سوی رایتل و یک پیشنهاد از سوی سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات به صورت رسمی به مرکز ملی فضای مجازی تحویل داده شده است اما ما از آنها خواستیم این دو پبشنهاد را با هم هماهنگ کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهادات ارائه شده برای پیوست فرهنگی رایتل توسط رایتل و وزارت ارتباطات بسیار از هم متفاوت بود و براین اساس به آنها اعلام شد که یک پیشنهاد جامع در این راستا ارائه دهند؛ چنانچه یک پیشنهاد جامع بیاورند بررسی این پیوست فرهنگی سریعتر انجام می گردد و بعد از آن امکان ارائه سرویس تماس تصویری و خدمات نسل سوم موبایل وجود خواهد داشت.

شاه میرزایی تاکید کرد: رایتل تا زمان تهیه پیوست فرهنگی اجازه ادامه ارائه سرویس تماس تصویری را ندارد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.