تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان با روحانی؛ اتفاق تروریستی را محکوم می‌کنیم

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رییس‌جمهور لبنان در تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز تأسف از اتفاق تروریستی ظهر سه‌شنبه در برابر سفارت ایران در لبنان، این اتفاق تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه رسمی ریاست جمهوری، میشل سلیمان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به این اقدام تروریستی اظهار داشت: دولت لبنان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا عوامل این حمله تروریستی شناسایی شده و به مجازات اعمال خود برسند.

وی همچنین بر تقویت، حفاظت و حراست از کارکنان سفارت و اماکن دیپلماتیک ایران در آن کشور تأکید نمود.

حسن روحانی با تشکر از تماس تلفنی رییس‌جمهور لبنان، متقابلاً با اظهار تأسف از شهادت و مجروحیت تعدادی از مردم لبنان در این اتفاق، به وی و مردم لبنان تسلیت گفت.

رییس‌جمهور ایران این نکته را متذکر شد که امیدوار است عاملان این اتفاق که توسط گروه‌های افراطی و با تحریک عوامل بیگانه برای ناامنی منطقه و کشور لبنان صورت گرفته است، هر چه سریع‌تر مشخص شده و به دست عدالت سپرده شوند.

روحانی با ابراز اطمینان از اینکه اینگونه حوادث هیچگاه سبب شکاف در میان مردم و مسئولین لبنان نخواهد شد، گفت: رهبران آن کشور با درایت کامل می‌توانند، وحدت و ثبات لبنان را پاس دارند.

رییس‌جمهور ایران از موضوع تروریسم به عنوان یک معضل بزرگ برای منطقه خاورمیانه یاد کرد و اقدامات هماهنگ علیه خشونت، افراطی‌گری و تروریسم را یک ضرورت دانست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.