تماشای فیلم ترسناک برای لاغر شدن

دیدن یک فیلم ترسناک می‌تواند کل کالری‌های جذب شده از خوردن یک بسته شکلات را بسوزاند.

به گزارش همشهری آنلاین، تماشاچیانی که خود را در معرض تماشای ۹۰ دقیقه ترس و وحشت و ترشح آدرنالین قرار می‌دهند، ۱۱۳ کالری را از دست می‌دهند، درست به همان اندازه که نیم‌ساعت پیاده‌روی کالری می‌سوزاند یا برابر کالری یک بسته شکلات.

فیلمی که رتبه اول فیلم‌های کالری‌سوز را در این تحقیق به دست آورده، فیلم داستانی ترسناک و روانی درخشش ( شاینینگ)، محصول سال ۱۹۸۰ است؛ زیرا میانگین سوزانده شدن کالری در میان بینندگان این فیلم ۱۸۴ کالری است. همچنین فیلم آرواره‌ها و فیلم جن‌گیر به ترتیب با سوزاندن ۱۶۱ و ۱۵۸ کاری رتبه‌های دوم و سوم را به دست آورده‌اند.

محققان دانشگاه وست‌مینیستر برای انجام این محاسبات انرژی مصرفی کلی ۱۰ داوطلب را در هنگام مشاهده مجموعه‌ای از فیلم‌های ترسناک اندازه‌گیری کردند. محاسبه ضربان قلب، میزان دریافت اکسیژن و دفع دی‌اکسید کربن و دیگر نشانه‌های زیستی نشان داد با آغاز تماشای فیلمها، به میزان مصرف کالری در بدن در حدود یک سوم افزوده می‌شود.

به گفته دانشمندان، فیلم‌هایی که دارای صحنه‌های بسیار ترسناکی هستند؛ به شدتی که بیننده از شدت ترس از جای خود می‌پرد، بهترین گزینه‌ها برای سوزاندن کالری هستند؛ زیرا این صحنه‌ها ضربان قلب را بالا می‌برند؛ از این رو به افرادی که قصد لاغر شدن دارند توصیه می‌کنند در هنگام دیدن این فیلم‌ها پشت مبل مخفی نشوند و بالشی را جلوی صورت خود نگیرند، بلکه تنها به تلویزیون خیره شوند!

بر اساس گزارش تلگراف،‌ محققان وست‌مینیستر لیست ۱۰ فیلمی را که به واسطه افزایش دادن ضربان قلب و بالا رفتن شدت جریان خون، کالری بیشتری در بدن می‌سوزانند به این ترتیب اعلام کرده‌اند:

۱- (Shinig) درخشش: ۱۸۴ کالری

۲- (Jaws) آرواره‌ها: ۱۶۱ کالری

۳- (The Exorcist) جن‌گیر: ۱۵۸ کالری

۴- (Alien) بیگانه: ۱۵۲ کالری

۵- (Saw) اره: ۱۳۳ کالری

۶- (A Nightmare on Elm Street) کابوس در خیابان الم: ۱۱۸ کالری

۷-( Paranormal Activity) فعالیت غیرطبیعی: ۱۱۱ کالری

۸- (The Blair Witch Project) ماموریت جادوگر بلر: ۱۰۵ کالری

۹- ( The Texas Chain Saw Massacre) کشتار اره‌برقی تگزاس: ۱۰۷ کالری

۱۰- Rec یا ضبط: ۱۰۱ کالری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.