تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه بگیر و انصراف دهندگان بیمه رایگان می‌شوند

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی اط بیمه رایگان برای تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه بگیر و انصراف دهندگان خبر داد.

بیمه

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، سید مهدی میرشاه‌ولد سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی با اشاره به ثبت‌نام اولیه افراد فاقد بیمه به فارس گفت: این افراد می‌توانند در نخستین روز اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت‌نام افراد، سازمان بیمه سلامت استعلامی را از بانک اطلاعات بیمه‌ای خواهد گرفت و چنانچه فرد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشد مراحل بعدی برای پوشش بیمه‌ای انجام خواهد شد.

میرشاه‌ولد خاطرنشان کرد: نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست و پس از ثبت‌نام و از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر بیمه سلامت همگانی خود را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیچ‌یک از افراد فاقد بیمه چه آن دسته‌ از افرادی که متقاضی یارانه باشند و چه آن دسته از افرادی که از دریافت انصراف داده‌اند ریالی بابت پوشش بیمه سلامت همگای پرداخت نخواهند کرد.

وی در خصوص سرانه بیمه سلامت همگانی گفت: قرار است این رقم توسط دولت تامین شود و سالانه ۲۵۸ هزار تومان پرداخت شود.

وی در خصوص آخرین آمار افراد فاقد بیمه در سطح کشور گفت: آمارها متفاوت است اما بین ۶ تا ۱۰ میلیون نفر فاقد بیمه در سطح کشور وجود دارند .

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: هیچ تفاوتی در ارایه خدمات در بین دفاتر بیمه سلامت همگانی با سایر صندوق‌ها ندارد و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به تمامی مراکز و بیمارستانها خدمات خود را دریافت کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.