تمام تیم هایی که بلیت برزیل را کسب کرده اند/ بلژیک و کلمبیا از راه رسیدند تا سرگروه شوند؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال جهان – تعداد تیم هایی که حالا بلیت صعود به جام جهانی را در دست دارند ، به عدد ۱۳ رسیده است.

۱۸۶۲۳۰۷,۱۸۶۲۲۹۸,۱۸۶۲۲۹۷,۱۸۶۲۲۸۸,۱۸۶۲۲۸۵,۱۸۶۲۲۸۶

غزال زیاری : جمعه شب دنیا در تب داغ جام جهانی بود. کشورهای مختلف از قاره های گوناگون می زدند تا جواز رسیدن به جام جهانی را بگیرند و شاهین اقبال این بار بر شانه کلمبیا ، آلمان ، سوئیس و بلژیک نشست و آنها هم راهی ریو شدند تا در سواحل برزیل ، مهمان مهمترین رقابت فوتبالی دنیا باشند.

به گزارش ممتاز ؛ تا پیش از این تیم های ملی ایتالیا، هلند، استرالیا، ایران، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، کاستاریکا، آرژانتین و کلمبیا حضورشان در جام جهانی را قطعی کرده بودند و برزیل نیز به عنوان میزبان بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲ دراین تورنمنت حاضر بودند و حالا با مهمانان تازه ، تیم های صعود کرده ۱۳ تیم شده اند.

حالا تیم های اروپایی حاضر در رقابتهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تنها یک بازی دیگر دارند و باید در روز ۳شنبه آخرین بازی شان دراین مرحله را برگزاری کنند و با برگزار شدن این بازی ها، تکلیف تیم های دیگر هم روشن خواهد شد.سه شنبه شب تیم های اسپانیا، روسیه، بوسنی و هرزگووین و انگلیس می توانند در آخرین لحظه حضورشان دراین رقابت ها را قطعی کنند و البته سرنوشت این تیم ها دست خودشان است و به اما واگر بستگی ندارد و هریک از این ۴تیم می توانند با پیروزی در بازی سه شنبه شب، مسافر جام جهانی شوند.

از سوی دیگر تیم های فرانسه، پرتغال، یونان و اوکراین تیم های دوم گروه ها می باشند و امیدوارند که بتوانند به رقابتهای جام جهانی برسند.

اوضاع گروه به گروه در اروپا بدین ترتیب است

در گروه A : بلژیک با برد ۱-۲ درخانه کرواسی، صعودش راقطعی کرده وکرواسی قطعا دوم خواهد شد؛ اما مشخص نیست به پلی‌آف برسد یا نه.

در گروه B: ایتالیا از دور قبل صعودش را قطعی کرده بود وهر۴ تیم بلغارستان، دانمارک، چک و ارمنستان این بخت را دارند تا در رده دوم جدول گروه قرار بگیرند.بازی دانمارک در روز آخر ساده‌ترین بازی است و باید با مالت بازی کند، اما تفاضل گل آنها منفی است! تیم دوم این گروه امتیاز کمی خواهد داشت و به همین سبب راهیابی به پلی‌آف برایش دشوار خواهد بود. ارمنستان در صورت رسیدن به پلی آف رنسانسی را در فوتبالش ایجاد می کند.

در گروه C: آلمان با برد ۳-۰ مقابل ایرلند بلیت جام جهانی را کسب کردو سوئد هم قطعا در پلی آف حضور خواهد یافت.

گروه D:  هلند مدتهاست که صعودش به جام جهانی را قطعی کرده و ترکیه با روی کارآمدن فاتح تریم جان تازه ای گرفته و باید سه شنبه شب هلند را ببرند تا به صعود امیدوار باشند. 

در گروه E: سوئیس صعودش را قطعی کرده و ایسلند و اسلوونی بخت دوم شدن را دارند.دربازی های روز سه شنبه این گروه،ایسلند باید در خانه نروژ بازی کند و اسلوونی در خانه سوییس بازی دارد.

در گروه F: روسیه تنها به یک امتیاز نیاز دارد تا صعودش را قطعی کند و پرتغال از نظر محاسبات ریاضی هنوز شانس صدرنشینی و صعود مستقیم را دارد؛ هرچند که این اتفاق به اما و اگرهای بسیاری بستگی دارد؛ آنها بیشتر به حضور در بازی پلی آف فکر می کنند.

در گروه G: یونان وبوسنی هم امتیاز می باشند ولی بوسنی با توجه به تفاضل گل خوبی که دارد، امیدوار است تا با غلبه برلیتوانی مستقیم به جام جهانی برسد. احتمالا بهترین تیم دوم رقابت‌ها از این گروه خواهد بود.

درگروه H: انگلیس و اوکراین هر دو شانس حضور درصدر جدول را دارند. انگلیس تنها یک امتیاز بیشتر از اوکراین دارد و در خانه میزبان لهستان حذف شده خواهد بود. البته مونته نگرو هم هنوز شانس حضور در رده دوم جدول را دارد ولی با اماو اگرهای بسیاری روبروست

درنهایت درگروه I:اسپانیا بعداز بردن بلاروس می داند که با یک تساوی خانگی مقابل گرجستان به جام جهانی می‌رسد و فرانسه هم به احتمال فراوان به پلی‌آف می‌رود.

در آمریکای جنوبی هم ۴ تیم اول جدول به صورت مستقیم به جام جهانی می رسندو تیم پنجم بایددر بازی پلی آف مقابل نماینده قاره آسیا (اردن ) قرار بگیرد.کلمبیا با برد ۰-۳ مقابل شیلی حضورش در جام جهانی را قطعی کرد

در حال حاضر و در شرایطی که تنها یک بازی دیگر دراین مسیر باقی است، آرژانتین با ۳۲ امتیاز صدرنشینی اش را مسجل کرده و کلمبیا با ۲۷ امتیاز مطمئن به صعود مستقیم است. تیم های اکوادور و شیلی هر دو ۲۵  امتیازی و در رده های سوم و چهارم می باشند و اروگوئه با ۲۲ امتیاز در رده پنجم است  و البته ونزوئلا نیز با۲۰ امتیاز ، با اما و اگرهای فراوان می تواند امیدوار به راهیابی به مرحله پلی آف باشد؛ آنها دراین مسیر باید در بازی خودشان به پیروزی رسیده و منتظر باخت اروگوئه باشند.

اکوادوری ها اگرچه هنوز رسما مسافر جام جهانی نشدند اما دیشب با پیروزی برابر حریف شان جشن صعود را گرفتند و از حالا خودشان را جهانی می بینند و جالب است که اروگوئه ای ها در کمال تعجب به پلی آف رسیده اند.

با مشخص شدن تیم های مدعی حضور در جام جهانی به نظر می رسد شوکی بزرگ برای تیم های سید یک گروه ها در راه باشد. اگر بلاتر بر  حرف خود باقی بماند و بخواهد همان طور که پیشتر گفته سرگروهی را به تیم هایی بدهد که بالاترین رده بندی جهانی را دارند بدهد ، تیم های بلژیک و کلمبیا که به جام جهانی رسیده اند از همین حالا می توانند سرگروه لقب بگیرند. کلمبیایی ها که آخرین حضورشان در جام جهانی بازی های سال ۹۸ و فاجعه ترور اسکوبار به سبب گل به خودی بوده است شب قبل در یک بازی تراژیک توانستند راهی جام جهانی شوند. آنها درحالی که ۳ گل از شیلی عقب بودند با اخراج یار این تیم در دقیقه ۶۶ و با درخشش فالکائو توانستند بازی را در دست بگیرند و در ۲۵ دقیق ۳ گل زدند و راهی برزیل شدند.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.