تمام موارد ابتلا به انحراف چشم در کشور قابل درمان است

یک فوق تخصص استرابیسم با بیان اینکه تمام موارد ابتلا به انحراف چشم در کشور قابل درمان است گفت: تنها مشکل موجود کمیاب شدن منشوری به نام «فرنل» در ایران است و ممکن است ناچار شویم برای برخی بیماران از خارج سفارش دهیم که در این صورت هزینه‌ آن بالا می رود. اکنون گروه خاصی از مبتلایان نیاز به این وسیله دارند.

فارابی 

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر آرش میرمحمدصادقی که اداره کارگاه آموزشی در خصوص روش‌های تجویز پریسم یا منشور (روش تشخیصی درمانی استرابیسم) را در بیستمین سمینار سالانه بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی بر عهده دارد، گفت: از حدود یک قرن پیش منشور برای درمان انحرافات چشمی و برخی دیگر از بیماری‌ها تجویز می‌شده است.

این فوق تخصص استرابیسم درباره کاربرد منشور در درمان انحرافات چشمی اظهار کرد:  منشور وسیله ای است که در تجزیه نور استفاده می‌شود، اما منشور مورد استفاده در چشم پزشکی  فقط جهت نور را تغییر می دهد و ممکن است از جنس شیشه یا پلاستیک باشد.

وی افزود:‌ فراگیری این فن برای چشم‌‌پزشکان عمومی، اپتومتریست‌ها و فلوشیپ‌های استرابیسم مفید است. نحوه و زمان تجویز پریسم‌ها و ملاحظات لازم هنگام تجویز در این کارگاه‌ مرور می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند کاربرد منشورها را در امور تشخیصی و درمانی مربوط فرا بگیرند.

دکترمیر محمدصادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام موارد ابتلا به استرابیسم(انحراف چشم) در داخل کشور درمان می‌شوند گفت: تنها مشکل موجود کمیاب شدن منشوری به نام «فرنل» در ایران است و ممکن است ناچار شویم برای برخی بیماران از خارج سفارش دهیم که در این صورت هزینه‌ آن بالا می رود. اکنون گروه خاصی از مبتلایان نیاز به این وسیله دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان درمان انحراف چشم در بزرگسالی وجود دارد، گفت: بسیاری از انحرافات چشمی دوران کودکی که به بزرگسالی رسیده باشد، قابل درمان است. البته درمان در بزرگسالی ممکن است تنها از نظر ظاهری به بیمار کمک کند و  نتوانیم دید سه بعدی وی را برگردانیم و یا تنبلی چشم او را برطرف کنیم.

بر اساس این گزارش، بیستمین سمینار سالیانه چشم پزشکی فارابی از تاریخ  دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. این برنامه علمی با همکاری گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه فوق تخصصی سگمان قدامی انجمن چشم پزشکی ایران، واحد فراهم‌آوری سلول‌های بنیادی بیمارستان فارابی و گروه پرستاری بیمارستان فارابی اجرا می‌شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.