تمرین موفقیت‌آمیز جنگ سایبری در رزمایش ولایت۹۱

۹ م دیماه ،

نیروی دریایی ارتش در روز دوم برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ برای اولین بار تمرین جنگ سایبری آفندی انجام داد و ان گونه که سخنگوی رزمایش گفته، این تمرین به اهداف مدنظر در ایمن مرحله دست یافته‌ایم.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش تخصصی ولایت ۹۱ نیروی دریایی ارتش در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، در تشریح دومین روز از رزمایش ارتش گفت: امروز دومین روز از مرحله اول فاز تاکتیکی رزمایش به پایان رسید و می‌توانیم بگوییم به آن اهدافی که مدنظرمان بود دست یافتیم.

وی افزود: در ابتدای دومین روز رزمایش به نیروهای دفاع کننده اعلام شد که بخشی از نیروهای مهاجم موفق شده‌اند خطوط دفاعی نیروی دفاع کننده را شکسته و از آن عبور کنند و در حال حاضر با شناورهایشان به سمت بنادر کشورهای خودی در حال حرکت می باشند و قصد انجام عملیات تاخت آب خاکی، گرفتن سر پل و پیاده کردن نیرو به کشور را دارند. 

سخنگوی رزمایش ولایت ۹۱ ادامه داد: با وقوع این عملیات، بلافاصله فرمانده عملیات با طرح‌های از پیش تعیین شده اقدام به اعزام تفنگداران ارتش به منطقه مورد نظر را کرد تا در خطوط ساحلی مستقر شوند و موضع پدافندی بگیرند.

امیر رستگاری با بیان اینکه در این قسمت از رزمایش یگان‌های موشکی ساحل به دریا در سواحل برای تخریب طرح‌های نیروهای مهاجم مستقر شده بودند، اظهار داشت: در روز دوم رزمایش، زیر دریایی جمهوری اسلامی طارق نیز به شکار یگان‌های مهاجم پرداخت و علاوه بر آن یگان‌های شناور شرکت کننده در رزمایش مبادرت به تیراندازی شبانه هوایی بر علیه هدف کردند. 

** تاکنون هیچ کشتی خارجی نزدیک منطقه رزمایش نشده است

وی در باره اینکه آیا تاکنون کشتی‌های خارجی حریم دریایی رزمایش را نقص کرده‌اند نیز گفت: تاکنون کشتی‌های هیچ یک از کشورهای فرامنطقه‌ای از حد خود تجاوز نکرده و نزدیک منطقه رزمایش نیز نشده‌اند. 

سخنگوی رزمایش ولایت ۹۱ با بیان اینکه خبرگزاری رویترز به شکلی هدفدار خبری را به صورت نادرست درج کرده بود، گفت: برابر قوانین بین‌المللی نیروهای شرکت کننده در رزمایش به طور مستمر برای حفظ امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها، بطور مستمر منطقه رزمایش را به صورت طول و عرض جغرافیایی به کشتی‌ها اعلام می‌کنند و این به خاطر آن است که ممکن است در خلال رزمایش تیراندازی هوایی انجام دهیم.

امیر رستگاری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، از اجرای جنگ سایبری برای اولین بار در رزمایش ولایت ۹۱ خبر داد و گفت: در این مرحله از رزمایش، هکرهای نیروی مهاجم قصد نفوذ به شبکه‌های مدافع را داشتند که گروه سایبری نیروی دریایی با اطلاع از این نفوذ و با در اختیار داشتن نرم‌افزارهای بومی، مقابله به مثل کرده و در این عملیات آفندی سایبری سربلند خارج آمدند.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون به تمامی اهداف پیش‌بینی شده دست یافته‌ایم، اظهار داشت: در خصوص شدت عملیات‌ها به نقاط ضعف و قوتی رسیده‌ایم که با یگان‌های مربوطه این موضوع را مطرح و کمبودهای آن را برطرف خواهیم کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.