تمکین سکولارها از دموکراسی تنها راه برون رفت مصر از بحران

اردیبهشت ۱۴۰۳

“استاد دانشگاه علامه طباطبایی” تداوم بحران مصر را به سود امنیت منطقه‌ای خاورمیانه ندانست، گفت: تنها راه برون رفت از بحران مصر تمکین سکولارها به نفع دموکراسی است.

“رضا جلیلی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با اشاره به لزوم دخالت نخبگان مصری در حل مشکلات داخلی این کشور، اظهار داشت: جامعه مصر درگیر دو گروه متضاد ارتش و سکولار‌ها از یک‌سو و گروه اخوان‌المسلمین از سوی دیگر است، لذا عدم دخالت نخبگان علمی، سیاسی و بزرگان الازهر سبب خواهد شد تا در آینده شاهد درگیری‌ها و فرسایش جدی‌تری در مصر باشیم.

وی با بیان اینکه تداوم این بحران به سود امنیت منطقه‌ خاورمیانه نخواهد بود، تاکید کرد:  تنها راه برون رفت از بحران مصر تمکین سکولارها به نفع دموکراسی است، چرا که مردم، رئیس جمهورشان را با آرا ۵۱ درصدی انتخاب کردند و اگر قرار است تغییر دیگری نیز صورت گیرد باید با رای مردم باشد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تمکین سکولارها به رهبری گروه‌های البرادعی و الموسی رئیس جبهه نجات ملی مصر را بهترین راه کار برای برون رفت از بحران دانست و خاطرنشان کرد: سکولار‌ها باید به خواست مردم تمکین کنند تا به صورت تدریجی و دور از جنگ و کشتار به تغییر قانون اساسی و حتی برگزاری انتخابات اقدام کنند و تنها از این طریق است که می‌توان آرامش را به مردم مصر باز گرداند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.