تمیز نگه داشتن پوست سبب iبهبود جریان خون می گردد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک متخصص پوست و مو گفت: پاک کردن منظم و تمیز نگه داشتن پوست، علاوه بر کمک iبه حفظ سلامت پوست سبب iبهبود جریان خون نیز می گردد.

مهرداد افشاریان، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پوست بزرگترین و آشکارترین اندام بدن است که iبه اشکال گوناگون در معرض آلودگی و همچنین آسیب قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از اشخاص جامعه iبه سلامت پوست و تمیز نگه داشتن آن توجه کافی ندارند و در نهایت این بی توجهی یا کم توجهی دچار بیماری ها یا مشکلات پوستی مختلف می شوند.

افشاریان با بیان اینکه مراقبت از پوست و حفظ نظافت آن موضوع بسیار مهمی است تاکید کرد: پاک کردن منظم و تمیز نگه داشتن پوست علاوه بر اینکه iبه حفظ سلامت پوست کمک می کند بلکه سبب iبهبود جریان خون نیز می گردد.

وی با بیان اینکه حفظ رطوبت پوست نیز موضوعی بسیار مهم است یادآور شد: در واقع حفظ رطوبت کافی پوست این بافت مهم را در برابر آ‌لودگی و کم آبی دهیدراتاسیون محافظت کرده و از خشکی پوست نیز جلوگیری می کند.

افشاریان گفت: علاوه بر رعایت مسائل iبهداشت فردی، رعایت مسائل دیگری همچون تغذیه مناسب نیز می تواند iبه سلامت پوست بدن کمک کند.

وی با اشاره iبه اینکه کمبود بعضی از مواد غذایی سبب خشکی پوست، کندی روند iبهبود زخم، اختلال در درمان بعضی از بیماری ها یا بروز بیماری هایی در پوست می گردد اظهار داشت: در مقابل مصرف بعضی از غذاها iبه ویژه غذاهایی که بدن iبه آنها حساسیت دارد نیز می تواند سبب بروز مشکلات پوستی همچون اگزما و درماتیت شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.