تنبلی چشم تا چه سنی قابل درمان است

فروردین ۱۴۰۳

تنبلی چشم تنها در کودکی پدیدار می‌شود و در بزرگسالی هیچ گونه علائمی وجود ندارد که در صورت ملاحظه تنبلی چشم بایستی قبل از ۳ سالگی اقدام برای بهبودی بهتر انجام گیرد.

فرامرز انوری فوق تخصص چشم در گفتگو با خبرنگار علمی ممتاز نیوز، گفت: والدینی که فرزندشان دچار تنبلی چشم شده است بایستی بدانند که سبب بروز تنبلی چشم ژنتیک است و هر ضایعه‌ای که سبب شود دید یک یا هر دو چشم کاهش یابد سبب تنبلی یک یا هر دو چشم‌ها می‌شود.

وی افزود: برخی از ضایعه‌هایی که ممکن است سبب کاهش دید چشم شود در نهایت تنبلی چشم را پدیدار می‌کند.

وی گفت: عیب انکساری وعینک نزدن برای اصلاح آن مهمترین سبب آن است و بعد از آن عیوبی مانند کدر شدن قرینه به هر دلیلی مثل ضربه، آب مروارید، کدر شدن مایع زجاجیه که از مشکلات اصلی تنبلی چشم است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از عواملی که سبب تنبلی چشم می‌شود انحراف چشم فرد است.

وی اذعان داشت: تنبلی چشم تنها در دوران کودکی ایجاد می‌شود و اگر قبل از ۳ سالگی تنبلی چشم توسط پزشک تشخیص داده شد و اقدام برای درمان به موقع انجام می‌گیرد احتمال درمان بهتر و بیشتر می‌شود.

وی در خاتمه گفت: زمانی که دیر درمان انجام گیرد نتیجه مطلوبی برای بهبودی امکان پذیر نمی‌کند چرا که سیستم بینایی تا ۵ سالگی انعطاف پذیر است و اگر بعد از ۵ سالگی درمان انجام گیرد شانس کمتری برای بهبودی چشم وجود دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.