تندر ۹۰ را گران‌ تر نخرید!

۰۹م اسفند ،

ر حالی سودجویان و دلالان بازار خودرو به دلایل واهی تندر ۹۰ پارس خودرو را گران‌تر از تندر ۹۰ ایران خودرو عرضه می‌کنند که به نقل از مسوولان صنعت خودرو، هیچ تفاوتی بین این دو محصول وجود ندارد.

ممتازنیوز: در حالی سودجویان و دلالان بازار خودرو به دلایل واهی تندر ۹۰ پارس خودرو را گران‌تر از تندر ۹۰ ایران خودرو عرضه می‌کنند که به نقل از مسوولان صنعت خودرو، هیچ تفاوتی بین این دو محصول وجود ندارد.

 در حال حاضر تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو به قیمت حدود ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو به قیمت حدود ۳۶ میلیون تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.

با این حال دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید می‌کند که کیفیت تندر ۹۰ مدل E2 تولیدی در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو کاملا با یکدیگر یکسان بوده و هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد.

احمد نعمت‌بخش تاکید می‌کند: هر دو این محصولات تحت نظارت رنو تولید شده و از نظر این شرکت فرانسوی نیز تفاوتی بین تندر ۹۰ تولیدی در ایران خودرو با تندر تولیدی در پارس خودرو وجود ندارد.

وی خاطرنشان می‌کند که تفاوت قیمت این خودروها در بازار به دلایل غیر واقعی و از سوی دلالان و فروشندگان ایجاد شده است.

در این میان مسوول یکی از دفاتر فروش خودرو در تهران در پاسخ به اینکه چرا تندر ۹۰ پارس خودرو را گران‌تر از تندر ۹۰ ایران خودرو عرضه می‌کنید؟ اظهار می‌کند: این جو روانی ایجاد شده از سوی شرکت پارس خودرو است که به دلالان و واسطه‌های بازار نیز کشیده شده و تندر ۹۰ پارس خودرو را بهتر از ایران خودرو معرفی می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: این در حالی است که دلالان و واسطه‌ها می‌دانند که هر دوی این خودروها از نظر قطعات به کار رفته و کیفیت تولید یکسان می باشند و خودشان نیز این خودروها را به قیمت یکسان از دو خودروساز دریافت می‌کنند اما هنگام فروش سعی می‌کنند با بیان بهانه‌های واهی و به عناوین مختلف پول بیشتری را از مصرف‌کنندگان اخذ کنند.

این فعال بازار خودرو خاطرنشان می‌کند: تفاوت قیمت تندر ۹۰ پارس خودرو با ایران خودرو در بازار همانند تفاوت قیمت سکه طرح قدیم با طرح تازه است. تا چند ماه پیش سکه طرح قدیم گران‌تر از طرح تازه بود اما در حال حاضر سکه طرح تازه گران‌تر از طرح قدیم است که البته هیچ سبب منطقی نیز برای هر دو این حالتها وجود ندارد.

گران‌فروشی تندر ۹۰ پارس خودرو نسبت به ایران خودرو از سوی دلالان و واسطه‌های بازار در حالی صورت می‌گیرد که مراجعه به سامانه رسمی اطلاع‌رسانی قیمت کالاها و خدمات متعلق به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که قیمت رسمی تعیین شده برای تندر ۹۰ مدل E2 تولیدی در ایران خودرو با تندر ۹۰ مدل E2 تولیدی در پارس خودرو یکسان (۳۶ میلیون تومان) بوده و از نظر مقامات تعیین‌کننده قیمت‌ها نیز هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.