تنزل “رتبه ایران” در بین خودروسازان بزرگ جهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ایران رتبه ۲۱ را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در بین تولید کنندگان بزرگ خودرو در جهان کسب کرد و این در شرایطی است که ایران در خاورمیانه بعد از ترکیه همچنان دومین خودرو ساز بزرگ محسوب می گردد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، انجمن جهانی خودروسازان در تازه ترین گزارش ممتاز به نقل از، ایران را با سه رده نزول و با تولید ۳۵۰ هزار و ۶۷۰ دستگاه انواع خودرو، به عنوان بیست و یکمین خودرو ساز بزرگ جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ معرفی کرد و این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ نیز رتبه هجدهمی را با ۵ رده نزول نسبت به سال ۲۰۱۱ کسب کرده بود.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، از میزان ۳۵۰ هزار و ۶۷۰ دستگاه خودرو، ۳۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه مربوط به خودروهای سواری و ۴۹ هزار و ۷۰ دستگاه مربوط به خودروهای تجاری است.

شایان ذکر است، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین بزرگترین خودرو ساز جهان و بعد از آن کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، هند، برزیل، مکزیک، تایلند، کانادا، اسپانیا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، اندونزی، جمهوری چک، اسلواکی، آرژانتین، ایتالیا و ایران قرار دارند.

گفتنی است، طبق آمار انجمن جهانی خودروسازان تولید جهانی خودرو با رشد ۱٫۸ درصدی در نیمه اول امسال به ۲۳ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۵۹ دستگاه رسید که ۳۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۳۲۱ دستگاه مربوط به تولید خودروهای سواری و ۱۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۳۸ دستگاه مربوط به خودروهای تجاری است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.